Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik heb de wagen nu op de plank staan om hem op mij in te laten werken zeg maar.
Optisch denk ik niet dat ik hem veel lager wil. De achterspatborden moeten nog wel iets krapper komen te staan.
Mogelijk dat ik nog iets kan halen uit de toch niet werkende bladveren.

Bedankt voor het aanbod Marc maar er zit al een spindel in. Het frame daarvan is goed en kan ook niet langer alleen de lengte van de spindel zelf zou wat langer moeten zijn. De motor en koppeling zijn te lang zeg maar....
Nog even een plaatje.

Afbeelding

Kun je anders even de maten doorgeven?

Binnenkort weer meer ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

Na al het trekkergeweld deze weer op de werkplek gezet. Ik heb de achterspatborden krapper gezet. Na een internetstudie blijkt dat de meeste vrachtwagens op kleine wielen de achterspatborden wel hebben aangepast maar de voorspatborden niet of nauwelijks.

Hier dus de achterspatborden voor en na de operatie...

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook nog even met verlagen bezig geweest en de voorspatborden. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt.
Heb de veerbladen even laten doorzakken maar vond het meteen al niets eigenlijk. De truck lijkt dan een soort van platgedrukt. Hij is natuurlijk behoorlijk lang voor de soort truck. Dit door de groete cabine en de kasten voorop de opbouw.
Ik vind de "stand" zo mooi. Mijn proefverkleining van de voorspatborden was ook geen succes. Voorlopig blijft dit nu zo.
Mocht ik me toch gaan ergeren aan de hellingshoek dan zit er niets anders op dan een ander spindelsysteem te laten maken.

Ook de cabine even voorzien van styreen op de dicht te plamuren gaatjes.

Afbeelding

Een een bodem voor de cabine van styreen.

Afbeelding

Nu nog een afwerking maken voor het achterframe bij het kiepscharnier. Dan is het meeste bouwwerk gedaan.
Plamuren en schuren.....De motip bussen staan al op de plank.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door avaben »

ziet r goed uit. Ben benieuwd naar het vervolg en het eindresultaat
Succes :mrgreen:
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Ovdl »

"Mocht ik me toch gaan ergeren aan de hellingshoek dan zit er niets anders op dan een ander spindelsysteem te laten maken."

je kan hier tzt altijd een balletje opgooien,zijn zat medelezers/bouwers/lotgenoten enz enz met een draai en of feeesbank tot hun beschikking.
mocht je wat aangepast willen hebben aan die spindel lijkt me dat niet geheel onmogelijk.
de basis van het systeem heb je tenslotte al.
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:38
Echte naam: Harry

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Harry »

Leuk dat je de draad weer hebt opgepakt met de Mercedes Rolf! De kleinere wielkasten achter zijn een enorme verbetering. Dat men de voorste wielkasten origineel laat ,klopt helemaal. tijdens het zoeken naar documentatie voor de Mercedes Metz autoladder en recent nog de DAF 1300 viel op dat ze dat bij de (om)bouw van brandweervoertuigen ook vaak zo doen. Ik moet zeggen, dat je een erg origineel model hebt uitgekozen, en zo te zien wordt het met jou bouwkwaliteiten een pareltje op de baan! Hopelijk te zien in Ede?
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

Bedankt voor de reacties. Ede lijkt me alleen haalbaar als de temperaturen de komende tijd snel stijgen. Ik mag heel veel in huis van Jannie maar spuiten echt niet. ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door fireman fred »

Rolf, gisteren tijdens het werk nog een leuk detail gezien bij een bergingswagen. Achter de achteras, onder het oprij plateau hingen twee kleinen vuilnis emmers die gebruikt worden om glas en kunststof en andere materialen op te vegen van het wegdek. De bergers moeten dit doen van RWS, dus op zoek naar kleinen vuilnisemmertjes.
;) En jij mag binnen niet spuiten, mijn vrouw ruikt om 17:30 als ze thuis komt nog dat ik om 10:00 Revell lijm gebruikt heb. :D
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

Ha ha, en mag je niet eens lijm snuiven van je vrouw?

De vuilnis emmers heb ik ook al eens gezien en heb ook al iets in voorbereiding maar ook nog een ander idee. Innovatie heet dat ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

Afgelopen weekend een goede spuitdag gehad en dus maar begonnen met de basis. We gaan weer opbouwen!

Afbeelding

En voor je het weet staat er weer een chassis op de wielen. Zoals jullie zien heb ik me ook nog een keer op de achterspatborden gestort. Nu ze smaller en lager zijn kon ik ze ook weer volledig maken en raken ze de schuifbak niet.
Moeilijk om er 2 precies hetzelfde te maken met doorzagen en lijmen enzo. Niet perfect maar ben tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zelf erg tevreden over hoe de kleuren uitvallen. Je moet altijd maar kiezen van een staaltje en een spuitbusdop.
Ik vind zelf de kleuren wel een beetje "old school" en dat was de bedoeling.

Nu weer wachten op een goede spuitdag maar er ligt ook nog schuur en plamuurwerk te wachten. Pasen hebben we slecht weer dus dan maar in de mancave!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes SK 1850 "Elynn Berging"

Bericht door Rolf »

De opbouw vordert langzaam. Weer wat spuitwerk liggen.

Afbeelding

Stickertjes plakken. Wanneer gaat Tamiya voor dat geld nu eindelijk eens de stickers gestanst leveren? Tjemig wat een aanslag op je fijne motoriek......

Afbeelding

Het personeel is ook bekend, Freek en Willem.

Afbeelding

Ik heb ze vastgelegd.....Met een M2 inbus contract.

Afbeelding

We freubelen lekker verder.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie