Vraag over kranen

Stel hier alle overige technische vragen
Plaats reactie
derf

Vraag over kranen

Bericht door derf »

Hallo
;)
Ik ben van plan om een kraan te bouwen en ik zie hier dat jij dat al gedaan hebt . Kan ik misschien wat informatie krijgen over uw project zoals de bouw van de giek en de onderwagen .

Mvg Fred

E-Mail desgainfred@hotmail.com
Laatst gewijzigd door Michael op 13 jul 2008 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht geplaatst als nieuwe topic en in juiste forum geplaatst
the doctor

Re: Vraag over kranen

Bericht door the doctor »

derf,

heb je al iets op het oog dat je wilt gaan bouwen, en uit welk materiaal je deze gaat maken??
ik weet wel, denk eerst eens goed naa voor je iets begint te bouwen he want iets 2 maal doen is niet leuk :D

ik zou eerst is naar de site gaan van liebherr zelf daar kan je een kraan kiezen en alle informatie downloaden deze kun je dan aanpassen naar de schaal die je zelf wilt. en dan ben je verrokken he

mijn model is de liebher ltr 1100 en is volledig uit messing gemaakt. schaal 1/16. zou de mast later wel uit alluminium gaan maken(aanrader), omdat messing ook heel zwaar is he. en dit zou alleen maar ten goede komen voor de te hijsen lasten he, mijn model is dan nu ook 25 kilo zwaar; maar al wel bijna volledig operationeel. ben nu bezig met de laatste stukjes, en al onderdelen te spuiten.
zal in de week wel is foto's plaatsen van de opbouw. want 1 foto zegt meer dan 1000 woorden he.

als er dan nog vragen zijn vuur je ze maar af he!
alvast veel geluk
Plaats reactie