zwaailampen

Stel hier alle overige technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nokkie
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:19
Echte naam: Arno
Locatie: Mierlo

zwaailampen

Bericht door nokkie »

Hallo, heb een vraag heb van Con... de zwaailampen met 6v 50ma lampen+smd 4kanaals printje 6-12 volt.
Mijn truck is uitgerust met een 12 volt accu, kan ik nu deze lampjes gebruiken, of moet ik 12 volt lampjes kopen.


grtzzzz Arno
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: zwaailampen

Bericht door Michael »

Heb je er ook een bouw "omschrijving" bij gekregen? Het printje kan aangesloten worden op een spanning van 6 to 12v en de zwaailampen komen waarschijnlijk op het printje, dus ik denk dat het een set is waarbij de print de zwaailampen in serie zet.
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
nokkie
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:19
Echte naam: Arno
Locatie: Mierlo

Re: zwaailampen

Bericht door nokkie »

Hoi, de problemen zijn opgelost heb ze in serie gezet, en werkt probleemloos.

grtzzz Arno
truckaart

Re: zwaailampen

Bericht door truckaart »

Ze Zullen het inderdaad doen, maar let op bij mij werden de zwaailamp glaasjes erg warm als de zwaailampen langere tijd aan stonden. De warmte van de lampjes kan namelijk niet weg :P
Dit resulteerde in gesmolten glaasjes

Het is aan te bevelen om de print op max 9 volt aan te sturen, dan treedt dit probleem niet op. Succes
Gebruikersavatar
henk
Lid van MBVP
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:08
Echte naam: Henk de Vroedt
Locatie: Maasdam

Re: zwaailampen

Bericht door henk »

Even een opmerking.

Het printje kan aangesloten worden op een spanning van 6 to 12V.

Gebruik je echter 6V lampjes, dan moet je de print ook aansluiten op 6V. Gebruik je 12V lampjes dan moet de print aangesloten worden op 12V.

Sluit je de print aan op 12V en gebruik je 6V lampjes, dan werkt dit prima. De lampjes staan zo kort aan dat deze wel heel blijven. En je hebt mooie felle flitsen... Echter in dit geval worden de lampjes inderdaad erg warm. Tot aan het smelten van het plastic aan toe.

6V lampjes met de print op 6V werkt prima. Hierbij worden de lampjes niet te warm. Bij mij heeft dit systeem al regelmatig ter test 1 uur aan gestaan zonder problemen.

Dus welke spanning je moet gebruiken hangt af van de spanning nodig voor de lampjes.
Greetz

Henk
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: zwaailampen

Bericht door Michael »

Maaaaaaaaaaar, de lampjes staan in serie, dus............ 6v..... :!:
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
nokkie
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:19
Echte naam: Arno
Locatie: Mierlo

Re: zwaailampen

Bericht door nokkie »

Hallo allemaal,

Heb de lampjes dus in serie gezet, en dus 6V heb ze ook langere tijd laten branden, en dit geeft geen noemenswaardige hitte.
Dus als voeding 12 V is en je zet de lampjes in serie komt er op het lampje maar 6 V heb dit gemeten,en alles werkt naar volle tevredenheid.

grtzzz Arno
Plaats reactie