Telescoop uitschuifsysteem

Stel hier alle overige technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Telescoop uitschuifsysteem

Bericht door fireman fred »

Een modelbouwer is natuurlijk nooit helemaal klaar met zijn model. Zo is mijn MACK brandweer gereed, maar toch ook weer niet. De hoogwerker heeft meer één uitschuifdeel. Deze wordt naar buiten gebracht door een elektro motor aan het einde van de hoofdmast die via een tandheugel systeem aan de binnen zijde van de tweede mast deze naar binnen en buiten beweegt.
Nu heb ik een tweede identiek mast via Ebay gevonden. Nu wil de deze ombouwen naar twee uitschuivende delen. Het eerste deel dmv een spindel systeem,(de tandheugel vervalt dus) het tweede uitschuifdeel door middel van een kabelsysteem. Nu ken ik het principe wel van onze autoladders, alleen valt bij mij het kwartje :?: niet hoe ik dat inwendig in de mast ook kan maken.
Wie kan mij helpen het licht te zien, en een schetsje maken, of een link doorsturen. :roll:

Bij voorbaat bedankt.
En het blijft bij twee uitschuivende delen, anders wordt het model topzwaar ,en moet ik ook de stempels gaan veranderen.
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Telescoop uitschuifsysteem

Bericht door fireman fred »

Stop met zoeken, heb ondertussen en perfecte tekening ontvangen van een vierdelig telescopsysteem met de lokatie van de cilinder en de benodigde katrollen etc.
Gebruikersavatar
henk
Lid van MBVP
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:08
Echte naam: Henk de Vroedt
Locatie: Maasdam

Re: Telescoop uitschuifsysteem

Bericht door henk »

Hmm Fred, die wil ik ook wel eens zien...... Pure intersse, misschien kun je hem eens meenemen als je weer eens op een clubavond komt of een demo???
Greetz

Henk
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Telescoop uitschuifsysteem

Bericht door fireman fred »

Henk, geen probleem, misschien aanstaande woensdag op de clubavond, anders wordt het Zwolle.
Plaats reactie