Mobile Baan

Stel hier alle overige technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:21
Echte naam: Bram

Mobile Baan

Bericht door Utsie »

Goede middag,

ik had eigelijk een algemene vraag over de mobile baan die de verenging gebruikt. graag zou ik willen weten welke afmeting jullie gebruiken en wat voor soort plaat. ik neem aan dat het houten platen zijn. maar welk stoort en welke dikte. ik wil graag ook een baan maken voor thuis gebaseerd op het zelfde principe. de ruimte is er wel voor.

dit omdat ik geen vereniging kan vinden bij mij in de buurt die ook met vrachtauto's rijdt. (ik kom uit kerkrade, Zuid-Limburg). misschien dat iemand een verenging weet in zuid-limburg waar met Vrachtauto's wordt gereden?

als iemand verder nog tips heeft voor het maken van zo'n baan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor de reacties,


Gr. Bram
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Mobile Baan

Bericht door avaben »

Bram,

onze platen zijn van hardboard, 4mm dik en 1 x 1 meter. Verder zijn ze enkelzijdig geverfd.
De indeling en maten van de rijbaan liggen aan het soort voertuigen dat je er op wilt laten rijden. Je kan een originele weg opmeten en dat omzetten in schaal ergens tussen de 1:14,5 en 1:16, net wat je zelf wilt.
Ook de bedrijfsterreinen kan je de kleur en indeling geven die je zelf wilt.

Er zijn ook clubs die 1,2 x 1,2 m platen hebben, daar gan er 2 van uit een plaat van 2.44 x 1.22 wat een standaard maat is in de houthandel en heb je het minste verlies. Ik ken zelfs een club die 1 x 0,5 m heeft. Zo zie je maar, mogelijkheden te over. Het hangt allemaal af van de schaal en de beschikbare matarialen en ruimte. Ook moet je wel rekening houden met eventueel vervoer van de platen wanneer je ergens heen wilt gaan, zodat ze nog in je auto of aanhangwagen kunnen.

Zover ik weet zijn er geen clubs in Limburg die een vrachtwagenbaan hebben.
Wij hebben zelf leden uit het hele land en die zien we vaak alleen op een demo. Leden uit de (brede) regio komen wel regelmatig naar een clubavond.

Heb je geen moeglijkheid jezelf aan te sluiten bij een club in Duitsland? In het Ruhrgebied zijn er diverse clubs. Zoek maar eens op internet via Google.de en je komt er genoeg tegen. Kijk dan eens welke er een beetje bij jou in de buurt zit.

Succes
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:21
Echte naam: Bram

Re: Mobile Baan

Bericht door Utsie »

Arie,

Bedankt voor de snele reactie. hier ben ik al een heel eind mee geholpen.

ik ben eerlijk gezegt toch op zoek naar een nederlandse vereniging. niet dat mijn duits zo slecht is of zo. maar hou het liever bij een nedelandse vereniging. ik ben al heel wat tegen gekomen. maar ga er nog wat verder onderzoek naar doen. Toch bedankt voor de Tip.


Met Vriendelijke Groet,

Bram
Reactie van beheerder(s): Bram, misschien wil je je ff voorstellen, niet verplicht. (zie hier.)
Plaats reactie