Bruder Fendt 1050 ombouw en getrokken materieel
- Rob Wish
- Lid van MBVP
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
- Echte naam: Rob
- Locatie: Nissewaard
Re: Bruder Beest project maar wat?
Top gedaan! Rolf
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Bruder Beest project maar wat?
Ook hier een afterphotobucket update met een paar plaatjes.
Zo, dit was dus in het kort weer de trekkert. Binnenkort weer een update.
Zo, dit was dus in het kort weer de trekkert. Binnenkort weer een update.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- François
- Lid van MBVP
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 20 dec 2015 11:59
- Echte naam: François
Re: Bruder Beest project maar wat?
Dat ziet er mooi uit Rolf
Extra capaciteit
Ik voorzie veel extra graafwerk op de volgende demo
Extra capaciteit
Ik voorzie veel extra graafwerk op de volgende demo
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Bruder Beest project maar wat?
Dat gaat Tilligte worden.....
Weer wat nieuws voor de trekker. Hij was nog niet zwaar genoeg
Ben in de vakantie in Marktoberndorf in de Fendt fabriek geweest en daar stond ook een 1050 met wielgewichten.....
Tja, als ze er in de fabriek al zo bij staan dan moet de mijne natuurlijk ook deze gewichtige update hebben.
Blocher maakt ze zelf niet maar via Facebook heb ik contact gelegd met een Duitse metaalbewerker en Bruderombouwer.
Ze komen zo aan....
Dat staat dan zo....
Das natuurlijk niet de bedoeling al is blank messing een prachtig materiaal.
Gelukkig nog wel wat verf in huis.
De gewichten zitten met de wielboutjes vast. Deze moesten dus wel wat langer worden maar deze zijn dus ook op voorraad bij mij. De drie gaatjes die nog open zijn moeten nog met een neppertje gevuld worden. Eerst even de verf verder laten uitharden.
Weer wat nieuws voor de trekker. Hij was nog niet zwaar genoeg
Ben in de vakantie in Marktoberndorf in de Fendt fabriek geweest en daar stond ook een 1050 met wielgewichten.....
Tja, als ze er in de fabriek al zo bij staan dan moet de mijne natuurlijk ook deze gewichtige update hebben.
Blocher maakt ze zelf niet maar via Facebook heb ik contact gelegd met een Duitse metaalbewerker en Bruderombouwer.
Ze komen zo aan....
Dat staat dan zo....
Das natuurlijk niet de bedoeling al is blank messing een prachtig materiaal.
Gelukkig nog wel wat verf in huis.
De gewichten zitten met de wielboutjes vast. Deze moesten dus wel wat langer worden maar deze zijn dus ook op voorraad bij mij. De drie gaatjes die nog open zijn moeten nog met een neppertje gevuld worden. Eerst even de verf verder laten uitharden.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Bruder Beest project maar wat?
Ook de aanhanger is inmiddels gespoten. Wat stickers en strepen en de velgjes wit...
Kan zo mooi aan het werk!
Kan zo mooi aan het werk!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Bruder Beest project maar wat?
Weer een klusje gedaan aan de afroltrailer. Op de parkeerplaats en in de loods stond ie altijd op zijn neus. Eigenlijk zou je voor dat geld wel een pootje kunnen verwachten van de leverancier..... Maar ja, voorraad onderdelen en kenekties.
Dit was oorspronkelijk een trailerpoot van Carson. Die had ik nog liggen. De kenektie heeft een draaibank en dan krijg je dit.
Iets sierlijker en nog even functioneel. Een gaatje boren in de chassis balk en een boutje erdoor heen. Gaatje boren in poot en draadje tappen....vast.
En nog een overzicht.
Dit was oorspronkelijk een trailerpoot van Carson. Die had ik nog liggen. De kenektie heeft een draaibank en dan krijg je dit.
Iets sierlijker en nog even functioneel. Een gaatje boren in de chassis balk en een boutje erdoor heen. Gaatje boren in poot en draadje tappen....vast.
En nog een overzicht.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- VOLVO FH 16 660
- Lid van MBVP
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
- Echte naam: Piet Horsman
Re: Bruder Beest project maar wat?
Halo Rolf
Het is een mooie combinatie geworden !
Tip :
Nu nog een en slingertje erop, voor het uitdraaien van de steunpoot, of als de steunpoot hydraulisch is, nog even een paar hydrauliek slangen er aan.
Dit maakt het geheel mooi af.
Het is een mooie combinatie geworden !
Tip :
Nu nog een en slingertje erop, voor het uitdraaien van de steunpoot, of als de steunpoot hydraulisch is, nog even een paar hydrauliek slangen er aan.
Dit maakt het geheel mooi af.
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol
Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes
Groetjes Pieter
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol
Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes
Groetjes Pieter
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Bruder Beest project maar wat?
Dank voor je reactie Piet. Moet inderdaad ook nog een kabel geleidingsboom komen. Kan ik meteen de poot aansluiten. Goede tip!
Voor het betere transportwerk heb ik mijn oude Joskin kieper maar eens een beetje onderhanden genomen. Is natuurlijk gewoon de plastic Bruder versie. Ooit moet er nog een keer een aluminium chassis onder komen maar voorlopig doen we het hier mee.
Het chassis zonder de bak. In het midden het e.e.a. aan traversen weg gedremeld.
Het eindlager waar de spindel in draait.
De krachtbron.
Spindel compleet en de motor met grijze folie omwikkeld.
Het achteraanzicht.
En na de deel ontbrudering.
Moet nog een keer beetje leuke achterlichten scoren en een kentekenplaat maken.
De bak er weer op.
Een afdekplaat voor de motor erop.
En wat totaalplaatjes.
Zo kan ie eerst wel weer mee. Blijft natuurlijk een zondagmiddag bouwsel en is geen echte modelbouw. Wel functioneel en daar gaat het in dit geval in eerste instantie om.
Voor het betere transportwerk heb ik mijn oude Joskin kieper maar eens een beetje onderhanden genomen. Is natuurlijk gewoon de plastic Bruder versie. Ooit moet er nog een keer een aluminium chassis onder komen maar voorlopig doen we het hier mee.
Het chassis zonder de bak. In het midden het e.e.a. aan traversen weg gedremeld.
Het eindlager waar de spindel in draait.
De krachtbron.
Spindel compleet en de motor met grijze folie omwikkeld.
Het achteraanzicht.
En na de deel ontbrudering.
Moet nog een keer beetje leuke achterlichten scoren en een kentekenplaat maken.
De bak er weer op.
Een afdekplaat voor de motor erop.
En wat totaalplaatjes.
Zo kan ie eerst wel weer mee. Blijft natuurlijk een zondagmiddag bouwsel en is geen echte modelbouw. Wel functioneel en daar gaat het in dit geval in eerste instantie om.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Bruder Fendt 1050 ombouw en getrokken materieel
Ook de Fendt heeft weer wat tijd op de werkbank doorgebracht. Door het gewicht van het frontgewicht (400 gram) kwam er toch wel wat veel stress op de originele Bruder bevestiging. Ook al een keer afgebroken dus. Ook stond deze erg ver naar voren. Dit was met rijden ook niet altijd even handig. Ook door het gewicht wiebelde het frontgewicht nogal in de plastic ophanging. Dus daar moest wat aan gebeuren.
Het frontgewicht heeft echter wel degelijk nut, ook in dit model. Zeker op de gladde baanplaten van truckparcoursen heeft ie de neiging iets over de voorwielen te schuiven met een zware aanhanger. Hij heeft natuurlijk ook geen echte diffs.
Eerst nog even de originele ophanging.
Het vaste deel aan de trekker bestaand uit 2 haken afgezaagd en een bevestigingsplaat gemonteerd.
Het mooie van dat Bruder spul is dat je met een paar adapters veel spul zo van je MB Sprinter naar je trekker kunt verhangen en een grasmaaien zowel voor als achter aan de trekker kunt hangen bijvoorbeeld.
Hier is het frontgewicht weer.
Omdat ook nu het plastic nog wat buigt en beetje optische opwaardering ook wel mag....
Tja, dan is eindelijk het front voorzien van een bruikbare koppeling. Dus er moet meer aan kunnen. Een heel eind terug in dit verhaal staat al iets over een schuif......
Deze.
Daar ga ik deze servo in zetten voor het heffen.
Het is nog een heel uitgezoek geweest hoe ik dit nu het beste kon maken. Heb het internet afgestruind en op basis van een filmpje eigenlijk deze conversie gemaakt. Ik wilde het ding niet geheel opnieuw maken. Veel maken een geheel nieuw "chassis" voor de schuif en gebruiken alleen het blad. Ik wil nu eerst even kijken of het werkt en bruikbaar is zo. Werkt het goed voor mijn gebruik dan kan ik eventueel afwerken en spuiten. Werkt het niet dan gaat ie weer op de werkbank. Gebruik ik hem nauwelijks dan heeft het niet veel geld gekost.
Zo, de servo zit erop.
En een stang voor de eenzijdige bediening.
Ook hier zie je al dat de schuif een flink end voor de trekker uitsteekt en ook hier zal ik nog iets van een trekstang of beugel moeten fabrieken om hem enigzins degelijk vast te krijgen. Zal er binnenkort ook eens een filmpje van schieten.
Tot de volgende.
Het frontgewicht heeft echter wel degelijk nut, ook in dit model. Zeker op de gladde baanplaten van truckparcoursen heeft ie de neiging iets over de voorwielen te schuiven met een zware aanhanger. Hij heeft natuurlijk ook geen echte diffs.
Eerst nog even de originele ophanging.
Het vaste deel aan de trekker bestaand uit 2 haken afgezaagd en een bevestigingsplaat gemonteerd.
Het mooie van dat Bruder spul is dat je met een paar adapters veel spul zo van je MB Sprinter naar je trekker kunt verhangen en een grasmaaien zowel voor als achter aan de trekker kunt hangen bijvoorbeeld.
Hier is het frontgewicht weer.
Omdat ook nu het plastic nog wat buigt en beetje optische opwaardering ook wel mag....
Tja, dan is eindelijk het front voorzien van een bruikbare koppeling. Dus er moet meer aan kunnen. Een heel eind terug in dit verhaal staat al iets over een schuif......
Deze.
Daar ga ik deze servo in zetten voor het heffen.
Het is nog een heel uitgezoek geweest hoe ik dit nu het beste kon maken. Heb het internet afgestruind en op basis van een filmpje eigenlijk deze conversie gemaakt. Ik wilde het ding niet geheel opnieuw maken. Veel maken een geheel nieuw "chassis" voor de schuif en gebruiken alleen het blad. Ik wil nu eerst even kijken of het werkt en bruikbaar is zo. Werkt het goed voor mijn gebruik dan kan ik eventueel afwerken en spuiten. Werkt het niet dan gaat ie weer op de werkbank. Gebruik ik hem nauwelijks dan heeft het niet veel geld gekost.
Zo, de servo zit erop.
En een stang voor de eenzijdige bediening.
Ook hier zie je al dat de schuif een flink end voor de trekker uitsteekt en ook hier zal ik nog iets van een trekstang of beugel moeten fabrieken om hem enigzins degelijk vast te krijgen. Zal er binnenkort ook eens een filmpje van schieten.
Tot de volgende.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf