Nederland importeur-loos

Al het nieuws voor de modelbouwer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Wish
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 okt 2007 06:43
Echte naam: Mark
Locatie: Spijk-city

Nederland importeur-loos

Bericht door Mark Wish »

De (ex)importeur van Tamiya is er mee gekapt.

”REZ heeft na vele jaren intensieve distributie van hobby- en modelbouwproducten besloten om de groothandelsfunctie voor deze producten niet voort te zetten. De financiële risico’s ten opzichte van de winstbijdrage zijn onevenredig groot.
De Nederlandse markt is onvoldoende volumineus gebleken om de groothandel voor hobby producten op peil te houden. De fijnmazige distributie en service van de merken Tamiya, SCX, Acoms, Corel en Lenz wordt aan andere (buitenlandse) distributeurs overgedragen. REZ verlegt vanaf 2010 de focus naar retailactiviteiten.”
Bron: http://www.rez.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.tamiyagekken.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Naar het schijnt in de reactie's op tamiyagekken.nl komt er een overkoepelende organisatie die Tamiya importeert in heel Europa.

Ook heb ik al een topic op MBF waarin iemand een mail gehad had van zijn LHS:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/alg ... amiya.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iig kan de verkrijgbaarheid van Tamiya spullen in NL haast niet slechter worden.
Gr Mark
If you eat Lego, you will shit bricks.
Imagination is more important than knowledge
Gebruikersavatar
VOLVO FH 16 660
Lid van MBVP
Berichten: 647
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
Echte naam: Piet Horsman

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door VOLVO FH 16 660 »

Tja, dat krijg er nou van, als jullie allemaal zelf bestellen in Amerika en Japan !!!
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol

Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes


Groetjes Pieter
Gebruikersavatar
Mark Wish
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 okt 2007 06:43
Echte naam: Mark
Locatie: Spijk-city

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door Mark Wish »

Piet,

Ff rustig aan.

Waarom besteld(de) (bijna) iedereen in het buitenland?
Omdat de levertijden van Tamiya in NL idioot lang waren en de prijzen door REZ ongelooflijk hoog werden.

Dus als REZ prijzen had gerekend die iets (5-15%)duurder waren dan in het buitenland, en de levertijden waren normaal te noemen.
Dan was dit allemaal niet genoemd.
Gr Mark
If you eat Lego, you will shit bricks.
Imagination is more important than knowledge
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door fireman fred »

Piet, als importeur moet je wel de markt kennen. En met Internet is de wereld heel klein geworden. Dus als je dan bij Stella models in Hong Kong een Scania kan bestellen en nog steeds honderd Euro of meer goedkoper uit bent, wie doet het dan verkeerd? Wij de modelbouwers die onze schaarse hobby muntjes willen uitgeven aan een model, met allerlei toebehoren, of de importeur die de bouwdozen hier in Nederland met een te hoge marge op de markt zet ?
Ik kan modellen uit de USA voor $29,- op E-bay voor een appel en een ei hier na toe laten sturen, en dan ben ik nog goedkoper uit als de €49,95 die men er hier voor vraagt.
Maar jammer voor de onderdelen, ik zit zelf al maanden te wachten op een paar Tamyia Hummer velgen voor mijn Unimog Brandweer uitvoering.
Gebruikersavatar
VOLVO FH 16 660
Lid van MBVP
Berichten: 647
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
Echte naam: Piet Horsman

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door VOLVO FH 16 660 »

Hallo Mark, Hallo Fred,


Het was als grap bedoeld hoor !!!

Ik geef jullie groot gelijk dat jullie in Amerika of via Ebay.DE bestellen, zeker als het op een model soms meer dan een paar honderd Euro scheelt !!

Ik doe het zelf ook hoor, want als ik iets wil kopen van Wedico of Scale-Art, dan kijk ik eerst op EBay.De of het daar Te Koop staat, nieuw of 2e hands, zo niet, dan bestel ik rechtstreeks bij Scale-Art, als ik iets nodig heb van Scale-Art.
Wedico onderdelen staan er altijd genoeg op Ebay, zo niet, dan kijk ik bij de Duitse verkopers van Wedico !!
Ik bestel dan bij de goedkoopste !!

Dit scheelt veel te veel met Rob Hobma in Elst
Hij heeft heel veel op voorraad maar is veeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur !!!
En ja, ik hoef natuurlijk niet Rob zijn mooie verbouwde zaak of Merdeces mee helpen betalen hé !!

Even een voorbeeld :
Ik had Cardan aandrijfassen met kruiskoppelingen nodig voor mijn in aanbouw zijnde 4 assige zwaar transporttrekker.

Bij Hobma : per stuk 69,95 Euro
Bij Scale-Art : per stuk 59,= Euro
Bij Osswald : per stuk 55,= Euro

Nou dat scheelt te veel hé !
Komt er wel portokosten bij op van 7,= euro (verzekerd)
Maar bij Rob Hobma moet je ook portokosten betalen 4,50 Euro

Maar dan toch nog goedkoper dan bij Rob Hobma.
Bij Rob Hobma 2 x 69,95 = 139,90 + 4,50 = 144,40 Euro
Bij Osswald 2 x 55,00 = 110,00 + 6,00 = 116,00 Euro

Verschil = 28,40 euro
Nou dit verschil is veeeeeeeeeeeeel te groot voor het zelfde product.

Maar ik maak de meeste onderdelen zelf als het enigzins kan !!

Wat ja, ik moet ook op de kleintjes letten hé !!!
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol

Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes


Groetjes Pieter
Gebruikersavatar
bommie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2007 21:05
Echte naam: Marc van Bommel

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door bommie »

Hoi Piet,

Wat koste je draaibank ook al weer, die waar je deze asjes mee kan maken? :D
Gebruikersavatar
VOLVO FH 16 660
Lid van MBVP
Berichten: 647
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
Echte naam: Piet Horsman

Re: Nederland importeur-loos

Bericht door VOLVO FH 16 660 »

bommie schreef:Hoi Piet,

Wat koste je draaibank ook al weer, die waar je deze asjes mee kan maken? :D

Hallo Marc,


Ik begrijp de link niet helemaal, wat de kosten van de draaibank te maken heeft met kruiskoppelingen ???, Sorry Marc, ik kom uit Twente !!!


Ik kan de tussenasjes tussen 2 kruiskoppelingen wel zelf maken, maar de kruiskoppelingen op zich, koop ik kant en klaar, omdat dit heel veel werk is om deze zelf te maken, bovendien moeten ze ook nog slingervrij en sterk zijn.

De kruiskoppelingen die ik heb gekocht zijn van Scale-Art zijn en zijn van staal.

De kruiskoppelingen zijn ingeschoven samen 42 mm lang, voor tussen de 2 differentieels, deze kruiskoppelingen moeten nog iets worden ingekort, 3mm.
2 losse kruiskoppelingen die bestemd voor tussen de versnelllingsbak en het eerste differentieel.
De as die tussen de kruiskoppelingen komt die maak ik zelf.
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol

Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes


Groetjes Pieter
Plaats reactie