Motor snelheids probleem

Stel hier alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Arjand
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2016 08:54
Echte naam: Arjan demmers

Motor snelheids probleem

Bericht door Arjand »

Ik heb met mijn wedico truck een snelheids probleem

De snelheid is gewoon te hoog er zit nu een 12 v buhler ingebouwd maar zou graag willen weten of de Carson truckpuller motor minder snelheid heeft.

De motor wordt aangestuurd door een robbe rokraft regelaar.

Zou graag opties willen weten om dit aan te kunnen passen voordat ik verder ga met afbouwen van de truck.
Gebruikersavatar
skippy
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 feb 2009 16:41
Echte naam: JOOST MANS
Locatie: Meerkerk

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door skippy »

Jammer genoeg is de carson truckpuller motor 7.2volt en zal die met 12volt niet heel lang meegaan

Hebben ze bij wedico geen vertragingskast die je tussen de motor en de versnellingsbak kan zetten

Mvg
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door fireman fred »

Arjand, de simpelste oplossing is al gegeven. gebruik 7,2V. ipv 12 V. Scheelt bijna de helft in snelheid, maar ook in kracht! Ik weet niet wat je van plan bent te gaan trekken met je Wedico en of kracht belangrijk is. Ik weet niet of je een moderne Wedico hebt of een oudere uitvoering.
Van Robbe is er wel een vertragingskast,(heb nog ergens zo'n oranje ding liggen), maar ook de oude Wedico had zo'n kast.
Heb je die al gebruikt? Anders even op zoek naar een vervangende motor, die beter past bij de Wedico achteras. En misschien is dat wel de beste(maar niet goedkoopste) oplossing. Volgens mij heeft die een vertraging van 2:1, en Robbe 3:1. Servonaut levert prima motoren, niet goedkoop maar wel kwaliteit
Bedenk dat een besparing op de juiste motor veel ergernis kan opleveren wanneer je truck het viaduct niet op kan, of met een beladen trailer nauwelijks voor uit komt en je accu na twee rondjes weer leeg is.
Gebruikersavatar
Arjand
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2016 08:54
Echte naam: Arjan demmers

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door Arjand »

Bedankt voor de reacties

De 12 v motor zat bij de overgenomen truck en las dat de buhler motor een realistische snelheid gaf vandaar dat ik hem had laten zitten.
Er zit een vertraging achter de motor.

Wbt de servonaut motor prijs valt op zich wel mee alleen kan die aangestuurd worden met een robbe rokraft 100 regelaar?

Misschien is de carson truckpuller motor ook een optie

Mijn accu is een lipo 11,1v 3200 mah
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door fireman fred »

Ja een Rokraft kan ook een Servonaut motor aansturen, maar...... Je schrijft dat de Truck nu te snel is. En met een truck wil je niet racen, maar wel manouveren, een trailer aanpikken, achteruit een bedrijfsterrein op rijden etc. Belangrijk is dan een goede combinatie van motor en snelheidsregelaar die juist in het onderste gedeelte fijn te doseren is. het is nu even vakantie tijd op het forum, maar er zijn genoeg Wedico of Scale art rijders etc die je een goed advies kunnen geven. Tamiya laat ik even weg, omdat die standaard al een snelle motor leveren, en ik niet thusi ben in de alternatieven om daar een realistische rijsneldhied uit te krijge.
In mijn laatste groet (brandweer) model heb ik een Servonaut motor 12V 450 Omw, een Robbe achteras, en een Servonaut regelaar zonder cruise control. Perfekte combinatie !
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door Rob Wish »

Zoals Fred al aangaf, ik heb dezelfde ervaring.

ik heb hetzelfde in mn Scania streamline zitten , wek een Wedico onderstel heeft.

Servonaut S22 (dit is regelaar zonder tempomat), zit gelijk remlicht en achteruitrijlamp aansluiting op).
Servonaut GM32U450
Servonaut Uaw (montageplaat etc)
Dit heb ik gekocht bij mijn huisleverancier UDC in Schevingen.

Het kost wel wat, maar dan heb je wel wat :-)
Hij trekt natuurgetrouw op en je kan er heel rustig mee rijden, zoals bij manoevreren achteruit, en als je wil, kan jer ook toch flink mee "opschieten" op de baan,
En dan wel in combinatie met een Wedico achteras 1;2 rijdt het als een tierelier.

mvrgrob

[img][img][/img][/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Arjand
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2016 08:54
Echte naam: Arjan demmers

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door Arjand »

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

Heb de Carson truckpull motor geprobeerd maar moet zeggen dat ik van redelijk naar f1 snelheid ging hahahaha
Dus ook weer terug gebracht.

Ben nu aan het stoeien welke servonaut gm serie motor voor mij het beste is.

Ook hier weer veel verschillen in 370 -450 :shock:

Ook zal ik de vertraging eruit moeten halen en daardoor weer een andere aandrijfasbevestiging moeten gaan zoeken en natuurlijk de motorsteun moeten veranderen. Maar het gaat goed komen

Foto's projectje komen later moet echt eens de pc aanslingeren ipv alles via de telefoon.
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door fireman fred »

Arjand, ik ben helemaal niet bekend met Tamiya. Maar jij schrijft dat met een Truckpuller motor je model helemaal een F1 is. Dat is vreemd, omdat die motor juist een goed alternatief is volgens Tamiya rijders hier op het forum. Nu weet ik niet of het kan, maar jij hebt het model overgenomen? Zit de versnellingsbak niet verkeerd gemonteerd ? Ik bedoel, Uitgaande as is gekoppeld aan de motor, waardoor de ingaande as naar de achteras gaat en juist sneller gaat tov de motor ipv vertraagd.
Gebruikersavatar
Arjand
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2016 08:54
Echte naam: Arjan demmers

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door Arjand »

Fireman :lol: dat zou nog eens een tip kunnen zijn ik ga dat eens controleren.

Denk alleen zelf niet dat dit kan doordat de assen gecentreerd staan in het diffhuis maar ik ga hem eens openschroeven baat het niet schaat het niet.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Motor snelheids probleem

Bericht door Rolf »

Klinkt inderdaad raar dat een truckpuller met verder standaardconfiguratie tot F1 achtig rijgedrag kan leiden. Daar moet dan meer aan de hand zijn. Maar het is Wedico en geen Tamiya zoals Fred schrijft.

Toch is het vreemd dat de truckpuller een F1 rijgedrag geeft. Of er is helemaal geen vertraging of de vertraging is inderdaad omgedraaid. Heb geen ervaring met Buhlermotoren maar lees wel veel en Buhler icm F1 rijgedrag ben ik ook nog nooit tegengekomen.

Ben benieuwd
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie