6x6MAN

Stel hier jouw technische vragen
Plaats reactie
frank

6x6MAN

Bericht door frank »

Beste modelbouwers,
Ik ga beginnen aan een nieuw project en de bedoeling is om een 6x6 MAN te bouwen met een 3 zijde kieper en een kraan tussen de cabine en de kiepbak.De kraan wordt van Leimbach.
Ik heb een chassis liggen van Wedico maar weet niet of daar een stalen cabine van Scale art op kanplaatsen. Ook kom ik niet zo goed uit de lengte van het frame i.v.m. de kraan die nog geplaatst moet worden. De lengte van het chassis dat ik heb is 530mm.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Frank
Gebruikersavatar
Daeny
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 sep 2007 13:56
Echte naam: Jan Dijk
Locatie: Heemskerk

Re: 6x6MAN

Bericht door Daeny »

Hallo Frank,

Een Scale-Art cabine kan op een chassis van Wedico gezet worden, ook kan dit andersom.
Bij de bouwbechrijving van bijvoorbeeld de Volvo FH 12 cabine van Scale-Art word de montage aan een Wedico-chassis beschreven.
Over de lengte van het chassis kan ik niets zeggen daar ik geen ervaring met een kraan heb.
Ik ben wel benieuwd of gaat lukken.
mvg Jan
frank

Re: 6x6MAN

Bericht door frank »

Bedankt Jan, weer 1 stap dichterbij, ben zelf ook benieuwd of het gaat lukken.
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: 6x6MAN

Bericht door avaben »

Hallo Frank,

bij ons in de club zit iemand met een DAF van Wedico die hierop een afzetsysteem van Leimbach had en tevens een kraan van Leimbach had gemonteerd.
Ik weet de lengte van zijn chassis niet, maar wel weet ik dat hij de kraan weer heeft verwijderd. Hij kwam in de problemen met het netjes wegwerken van al zijn hydroliek leidingen en servo's.
Ik heb dit lid inmiddels al een email gestuurd met een verwijzing naar dit topic en hem gevraagd te reageren.
Nog even geduld dus op het commentaar van een "ervarings deskundige"

Groet
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
henk
Lid van MBVP
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:08
Echte naam: Henk de Vroedt
Locatie: Maasdam

Re: 6x6MAN

Bericht door henk »

Hallo Frank,

Ik wist dat ik nog ergens een oud boekje van Leimbach had liggen waar de nodige info in zou moeten staan.
En ik heb het ook weer gevonden.

De lengte van de 3-zijden kieper is ongeveer 34 cm, voor het plaatsen van de kraan heb je ongeveer 8 cm nodig.
Voor een 3-assige truck met de 3-zijdenkieper en de kraan adviseed leimbach een chassis met een lengte van 530mm.

Dit lijkt het chassis te zijn waar jij over sprak, dus het zou moeten passen denk ik.
Greetz

Henk
frank

Re: 6x6MAN

Bericht door frank »

Beste Henk,
Bedankt voor je reactie, ik ga maar gewoon beginnen met bouwen en zie welw aar het schip strand.
Groeten,
Frank
Plaats reactie