Hoe maak ik een lift sleep as

Stel hier jouw technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Hoe maak ik een lift sleep as

Bericht door JessyU »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje ik wil van mijn Scania 6x4 een 6x2 maken met een sleep as die ik kan liften. Nu kan ik wel het een en andere vinden maar nog niet alles. Mijn vraag was daarom of iemand hier ervaring met een lift as heeft en mij veder zou willen helpen. :D

Wat heb ik daar allemaal precies voor nodig? En op welke manier kan ik het beste de as laten liften?

met vriendelijke groet,
Jessy Uyleman
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Hoe maak ik een lift sleep as

Bericht door avaben »

Hoi Jessy

voor Wedico zijn er setjes in de handel voor een sleeplift.
Zover ik weet is dat er niet voor Tamiya (maar misschien weten anderen dat wel en die zullen dan wel reageren).
Een simpele truck is om aan je achteras 2 haakjes te maken zodat je deze via een servo omhoog kan halen.
Dit kost wel kracht voor de servo dus een redelijk zware servo nemen. Gelijktijdig één of meerdere veerbladen per kant verwijderen zodat de servo minder moeite heeft met liften.
Reken wel met het feit dat je de servo dan het best kan bedienen via een potmeter of schakelaar want doe je dit met de normale stick dan moet je de stick constant vast blijven houden en dat werkt niet.
Ook is het een feit dat wanneer de servo constant belast wordt deze behoorlijk wat stroom kan verbruiken, je BEC spanning zal dus hoog genoeg moeten zijn.
Succes
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Hoe maak ik een lift sleep as

Bericht door avaben »

Hoi jessy

bij Wedico is het bestelnummer 741.
Kijk maar eens naar de gebruiksaanwijzing die hier op het forum staat bij Wedico, maar zoals gezegd, het is voor Wedico en niet voor Tamiya, maar misschien geeft het je een idee.

Gr
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Re: Hoe maak ik een lift sleep as

Bericht door JessyU »

Hallo Arie,

Bedankt voor de tip ik zal even kijken hoe het bij wedico werkt.

Mvg,
Jessy
Plaats reactie