Help stuur servo

Stel hier jouw technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Help stuur servo

Bericht door JessyU »

hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn stuur servo! Als ik naar links stuur gaat hij naar rechts en als ik naar rechts stuur gaat hij naar links???? :shock: Wat kan dit zijn? En hoe los ik dit op?

Ik ben nieuw met het bouwen van een truck. En elke keer als ik een stap voor uit ga gaat er ook weer wat fout!? :evil:
Ik heb de schakel en stuur servo naast elkaar gemonteerd aan de voorkant.

Heb ook een vraag over het goed uitlijnen van de truck. Hoe moet ik dat doen?
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Help stuur servo

Bericht door avaben »

Hoi Jessy,
1e vraag: wat heb je voor een zender? Bij veel zenders zit er een reverse knopje op de zender. Heb je een F14 of een FC16 dan kan je simpel het stekkertje van het desbetreffende kanaal in de zender omdraaien.
Ik hoor dat wel.

Uitlijnen van je model. Hiermee wordt bedoelt dat je de servo in de middenstand moet zetten en dan zorgen dat de stuurwielen goed recht staan en daar moet je de lengte van het asje tussen de servo en de stuurinrichting op aanpassen.
Dit moet zodanig lang zijn dat wanneer je de zender en ontvanger aanzet en alles zit gemonteerd dat de gestuurde wielen nog precies recht staan.
Dit is goed te doen, maar in de praktijk blijkt dat het model dan toch nog (een klein) beetje naar links of rechts rijdt en dat is dan weer op te lossen door je (digitale) trim bij te stellen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is anders hoor ik het wel.

gr
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Help stuur servo

Bericht door avaben »

Jessy,
ik vergeet nog wat en wel het volgende.