Beginners vraagjes

Stel hier jouw technische vragen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Rolf »

Het lijkt erop dat je servo op grotere uitslag teveel stroom trekt. Je kunt met die zender de uitslag van de servo niet beperken. Had er niet aan gedacht dat je alleen (nog) maar forumlid bent. Helaas kon ik op het laatste moment ook niet naar Schiedam.

Bij toepassing van servo's in vrachtwagens is een mogelijkheid tot instellen wel een must. Ook voor de schotel bijvoorbeeld en zeker als je de stuur modificatie wilt uitvoeren.

Weet niet of je nog naar Toemen gaat maar een andere zender is een must denk ik.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Dirk »

Dank je wel Rolf! Ik ga hier zeker iets over zeggen bij Toemen. Met wat achtergrond info sta je net iets sterker in je schoenen he. Zo word een "goedkope" aanbieding alsnog een duurkoop, als ik vanalles moet gaan vervangen. Ik laat het weten als ik langs geweest ben.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Rolf »

Helemaal goed :D
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Dirk »

Goed zoals in mij bouwverslag te lezen is ben ik terug geweest bij Toemen. Niet echt tevreden weer naar buiten gegaan, maar alles werkt nu wel. We zien wel hoe het weer verder gaat. Bedankt voor alle hulp!
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Dirk »

Goed we hebben weer een vraag. Waarschijnlijk een domme, maar ik wil het wel graag zeker weten. Ik moet nu voor de cabine een aantal dingetjes lijmen, die al gespoten zijn. Nu geeft de beschrijving aan dat het met plastic cement moet. Maar hiervoor moet vaak de lak er weer afgekrabd worden. Op o.a het dak voor het dakluik vind ik dat niet zon strak plan, en denk ik dat ik beter gewoon secondelijm kan gebruiken. Kan dat? Of tast dat ook de lak aan? Hoe maken jullie zulke dingetjes vast?
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Rolf »

In principe tast elke lijm de verse lak aan.,..Ik probeer altijd zoveel mogelijk vooraf te lijmen en eventueel af te plakken. Anders toch afkrabben op de lijmvlakken en zo min mogelijk lijm gebruiken. Sekondenlijm gebruik ik dan ook wel, met name de gelvorm omdat die niet uitloopt. Bijvoorbeeld revell exacta is erg dun en als je op de lak knoeit is de lak weg.

Lijm niet direct vanuit een tube op het model smeren maar eerst op een stukje plastic en met een tandenstoker oid aanbrengen.

Voordeel van autolak is dat je ook een lakstift kunt krijgen en dus eventueel iets kunt bijwerken. Ook bijvoorbeeld na aanrijding op de baan of transport schade.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie