wedico licht

Stel hier jouw technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jertenbroek
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2009 17:58
Echte naam: Jeroen ten Broek

wedico licht

Bericht door jertenbroek »

hallo,

Ik heb onlangs een daf 105 sc aangeschaft van wedico met daarbij een elektrisch systeem eveneens van wedico.
Alles werkt naar behoren uitgezonderd de achterlichten en het achteruitrijlampje.
De lampjes zijn niet kapot, dat heb ik getest.
Iemand enig idee wat het probleem is ?

Jeroen
Gebruikersavatar
richard39
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2009 11:11
Echte naam: richard

Re: wedico licht

Bericht door richard39 »

ik ben na 4 wedicolichtsets van wedico afgestap want word gek van wedico spoot voor geen meter

pak robbe veel beter
Gebruikersavatar
henk
Lid van MBVP
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:08
Echte naam: Henk de Vroedt
Locatie: Maasdam

Re: wedico licht

Bericht door henk »

Wat er aan de hand is kan ik zo niet zeggen, maar meestal is het een kleinigheid. Een draadje dat los zit of verkeerd zit. Loop het hele schema nog een rustig na en streep allen goed verbindingen af. meestal zie je dan wel waar het fout zit.

Over de robbe lichtset. Ik heb hem in 1 truck zitten, en dat is denk ik ook direc de laatste waar hij in komt :x
De set zelf is prima niets mis mee. Maar de functies zijn niet naar min zin.

Bijvoorbeeld de zwaailampen. Hier heb je naar mijn mening niets aan. Deze geeft namelijk een pulserend signaal af. Leuk voor een knipperledje, maar niets voor een draaiendelamp (zo eentje met 4 lampjes van bijvoorbeeld leimbach). Ook dat de achterlichten en remlichten op dezelfde lamp zitten bevalt mij niet. De achterlichten gaan feller branden bij het remmen. Ook de richting aanwijzers gaan niet methet sturen mee en moet je met de hand in en uitschakelen.

Ik heb al deze kleine onvolkemenheden opgelost met externe printjes van conrad. Het enige dat ik uiteindelijk nog van Robbe gebruikte was het schakelen van dimlicht-grootlicht en het kunnen seinen met grootlicht. Maar om hiervoor nu een complete robbe lichtset in te bouwen is denk ik een beetje overkill. Voor de volgende truck ben iknog opzoek naar een lichset die wel doet wat ik wil. Maar ik denk dat ik het zelf samenstel met de bekende printjes van conrad. Is goedkoper en nog compacter ook..

Maar dit ter zijde, smaken verschillen 8-)
Greetz

Henk
Gebruikersavatar
jertenbroek
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2009 17:58
Echte naam: Jeroen ten Broek

Re: wedico licht

Bericht door jertenbroek »

ik had het probleem al weer een tijdje opgelost ( draadbreuk of een lampje kapot). Maar vergeten het topic te sluiten zeg maar.

toch bedankt voor de tip.

overigens vind ik tot nu toe het wedico systeem aardig werken. Tot nu toe geen problemen.

jeroen
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: wedico licht

Bericht door Michael »

henk schreef:Over de robbe lichtset. Ik heb hem in 1 truck zitten, en dat is denk ik ook direc de laatste waar hij in komt :x
De set zelf is prima niets mis mee. Maar de functies zijn niet naar min zin.

Bijvoorbeeld de zwaailampen. Hier heb je naar mijn mening niets aan. Deze geeft namelijk een pulserend signaal af. Leuk voor een knipperledje, maar niets voor een draaiendelamp (zo eentje met 4 lampjes van bijvoorbeeld leimbach). Ook dat de achterlichten en remlichten op dezelfde lamp zitten bevalt mij niet. De achterlichten gaan feller branden bij het remmen. Ook de richting aanwijzers gaan niet methet sturen mee en moet je met de hand in en uitschakelen.
Ik heb in mijn Mercedes een Wedico lichtset en ik ben daar dan weer niet tevreden over. Het grootste bezwaar vind ik dat Wedico de serie-schakeling gebruikt.

De Robbe lichtset die in de MAN komt heeft ook zo zijn beperkingen en moet dat weer ondervangen met een decoder. Ach, wat is wel perfect??
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Plaats reactie