scania

Stel hier jouw technische vragen
Gebruikersavatar
richard39
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2009 11:11
Echte naam: richard

Re: scania

Bericht door richard39 »

heb geen andere servo
Gebruikersavatar
Mark Wish
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 okt 2007 06:43
Echte naam: Mark
Locatie: Spijk-city

Re: scania

Bericht door Mark Wish »

richard39 schreef:ik heb de accu gekregen om dat hij nog maar 5400 mil ampre heeft en normaal 10000 mili amprere
want zo accu komt uit een bedrijfsalarm systeem
Vraagjes:
Hoe oud zijn de accu's?
Heb je ze zelf al een paar keer geladen ontladen? En 5400mAh is ook niet bepaald weinig, 10Ah is inderdaad meer, maar waarschijnlijk gaat er wel wat meer in als je ze een paar keer goed ontladen en geladen hebt.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de accu slecht geworden is doordat ie altijd stil gestaan heeft.
richard39 schreef:zo lang ik niets doe blijven de banden schuin staan maar als ik de wielen met de hand terug druk zo als hij rechtdoor rijd is het weer weg en hoef ik de auto niet te rezeten
Lopen de banden dan niet aan in de spatborden?
Auto op zijn kop, dan heel de stuurinrichting nalopen. Of misschien is de servo te zwak, en krijgt die de wielen niet terug. Al rijdend sturen lukt ook niet? Wat is het typenummer van de servo?
Gr Mark
If you eat Lego, you will shit bricks.
Imagination is more important than knowledge
Gebruikersavatar
henk
Lid van MBVP
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:08
Echte naam: Henk de Vroedt
Locatie: Maasdam

Re: scania

Bericht door henk »

Hmm, maar een accu die nog maar de helft van zijn orginele capaciteit heeft is naar mijn menig zowiezo defect en dus niet meer betrouwbaar te gebruiken. Zelfs niet als je niet de volle capaciteit wilt benutten.

Heb je al ens gekeken wat de spnnaingen +12V en +5V (BEC) doen tijdens het sturen?
Het klinkt mij een beetje alsof je spanning te ver instort tijdenshet sturen. Een beetje forse servo pakt zomaar pieken van 1 a 2A onder zware omstandigheden (sturen bij stilstand bijvoorbeeld).

Meet anders eens de genoemde spanningen in rust, dus niet rijden en niet sturen en met de voorwielen in maximale uitsturing (ook zonder te rijden).

Misschien heb je er iets aan, probeer het anders eens met een goede accu die zijn volledig capaciteit nog heeft.
Greetz

Henk
truckaart

Re: scania

Bericht door truckaart »

tevens is het zo dat bij gebruik van een robbe lichtset de becspanning van je regelaar losgekoppeld moet worden
Plaats reactie