1988 peterbildt
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
1988 peterbildt
nieuwe nog te bouwen nieuwe aanwinst.
peterbilt uit 1988,welke nog steeds in bedrijf is.
30tons lier 450pk cat.
uitvoering wordt hetzelfde als kenworth c500,werkende lier,dubbele versnellingsbak met tm72 motor op 12v.
stapel onderdelen ligt hier klaar voor de start.
deze heeft een kortere cabine,wordt een uitdaging om daar alles in/onder gepropt te krijgen.
met name de lange versnellingsbak wordt lastig.
voorlopig maar eens langzaam van start gaan,foto,s van het orgineel heb ik intussen voldoende.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- avaben
- Beheerder
- Berichten: 2725
- Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40
Re: 1988 peterbildt
Hoi Otto
wordt weer een mooi project.
Ik ga het volgen
Succes
Arie
wordt weer een mooi project.
Ik ga het volgen
Succes
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Groet Arie
- Ghanjong
- Lid van MBVP
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 jul 2010 18:26
- Echte naam: Lorenzo Bongers
Re: 1988 peterbildt
Ga je hem in wedico schaal of Tamiya maken?
mocht je nog leuke accessoires zoeken
kijk ff op pmd (gardentrucking)
Heb ik voor me Peté ook een hoop leuks gevonden!
mocht je nog leuke accessoires zoeken
kijk ff op pmd (gardentrucking)
Heb ik voor me Peté ook een hoop leuks gevonden!
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: 1988 peterbildt
Hier ligt een komplete globeliner en 1 in delen(plus nog wat reserve spul).
Hij wordt dus in tamiya schaal.
Probleem/uitdaging was dus de korte cabine,om daar twee versnelingsbakken in lijn onder te krijgen.
Maar een uurtje googlen brengt hoop;
Als het in de lengte niet past dan maar in de breedte of hoogte...............
Waarom twee versnellingsbakken??
Je kunt er zo lekker langzaam mee,als het nodig is.
En een ieder heeft recht op een afwijking toch? (anderen vinden bijvoorbeeld een hoop licht mooi)
wordt vervolgd!!
Hij wordt dus in tamiya schaal.
Probleem/uitdaging was dus de korte cabine,om daar twee versnelingsbakken in lijn onder te krijgen.
Maar een uurtje googlen brengt hoop;
Als het in de lengte niet past dan maar in de breedte of hoogte...............
Waarom twee versnellingsbakken??
Je kunt er zo lekker langzaam mee,als het nodig is.
En een ieder heeft recht op een afwijking toch? (anderen vinden bijvoorbeeld een hoop licht mooi)
wordt vervolgd!!
- avaben
- Beheerder
- Berichten: 2725
- Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40
Re: 1988 peterbildt
Hoi Otto,
wil je nog langzamer en sterker?
Ik heb nog 2 gloednieuwe versnellingsbakken en motoren te koop
Hoor het wel.
gr en succes met de bouw
Arie
wil je nog langzamer en sterker?
Ik heb nog 2 gloednieuwe versnellingsbakken en motoren te koop
Hoor het wel.
gr en succes met de bouw
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Groet Arie
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: 1988 peterbildt
Hoi Arie,
ik heb er hier al drie liggen voor de tandwielen en assen.
Mischien als de eerste poging mislukt is en ergens via een open raam de hobbyzolder verlaten heeft.
Maar ik wil die twee van jou wel voor je omtoveren in 1 negen-versnellingen bak.
Kun je ook lekker langzaam de bocht door.
groeten en bouwze,
Otto
ik heb er hier al drie liggen voor de tandwielen en assen.
Mischien als de eerste poging mislukt is en ergens via een open raam de hobbyzolder verlaten heeft.
Maar ik wil die twee van jou wel voor je omtoveren in 1 negen-versnellingen bak.
Kun je ook lekker langzaam de bocht door.
groeten en bouwze,
Otto
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: 1988 peterbildt
Na jaren de verbouwingen van Cor B. langs hebben zien komen,nu zelf maar weer verder gegaan.
Onderdelen liggen hier al een tijd,versnellingsbak is nu zo,n beetje werkend.
Lengte van chassis vastgesteld.
Dus maar foto,s van 1;1 cabines opgezocht(recht van voren en groot genoeg),verschaald naar 1;tamiya
En begonnen met zagen en plakken.
Onderdelen liggen hier al een tijd,versnellingsbak is nu zo,n beetje werkend.
Lengte van chassis vastgesteld.
Dus maar foto,s van 1;1 cabines opgezocht(recht van voren en groot genoeg),verschaald naar 1;tamiya
En begonnen met zagen en plakken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.