MAN 6x4 Tamiya effe anders

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Bij het bestellen van spulletjes voor de Arocs kon ik het niet laten om voor de MAN ook zo'n cabine sluiting te bestellen.

Afbeelding

Dit is de originele bevestiging. De cabine is niet kantelbaar. Deze is steekbaar gemaakt.

Afbeelding

Het deel van de sluiting dat aan de cabine moet.

Afbeelding

Afbeelding

De 2 lipjes aan de uiteinden hangen bij de MAN cabine helaas in de lucht. Is zo geen gezicht.....

Afbeelding

Maar daar heeft Scaleclub wel wat op gevonden. Gewoon 2 breeklijntjes gefreesd. Mooi detail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas moesten er in de loopplaat en het rooster ook nieuwe gaatje geboord worden. Dat krijg je dan natuurlijk wel weer. Als je later zaken toevoegt aan een model dan kan dat wel eens meer werk toto gevolg hebben. Voor nu alles weer gemonteerd. De loopplaat/het rooster moesten toch nog een keer op de schop naar mijn mening. Nu des te meer een reden iets te bedenken.

Ook dit blijft dus een lopend projekt ;-)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Tja, kon niet uitblijven dan....

Afbeelding
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rob Wish »

leuk gedaan Rolf,


mvrgrob
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Zo was hij dus....
Afbeelding

Ingekort en platgeslagen..... De laatste tijd met de Goldhofer onderweg maar ook al dienst gedaan met een kieper. Toen had hij zelfs nog zelfsperrende assen van Carson. Ook heeft ie een "Baustoff" oplegger getrokken.

Afbeelding

Hij is de "oudste" in mijn verzameling. Tijd dus om er eens wat aan te veranderen. Hoe mooi het ook is maar het platte dak moet wijken voor het originele dak.

Afbeelding

Ik had natuurlijk alle onderdelen bewaard. Alleen kan ik die verrekte kleine glaasjes van de dak/contour verlichting niet meer vinden. Als iemand ze nog heeft? Anders ga ik daar wel wat voor maken.

Ik ben begonnen met een beetje kijken hoe het staat zeg maar.

Afbeelding

Zonder spoilers...

Afbeelding

Afbeelding

Met de spoilers

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk trailer en lading..... voor het sfeerbeeld zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even contact gehad met een van mijn gewaardeerde mede freubelende modelbouwvrienden die ook nog wat maken kan en de plannen beginnen vorm aan te nemen.

Hij gaat deels een ander kleurtje krijgen.
Hij gaat een Beier SFR-1 krijgen
Hij gaat wat nieuwe lampjes en freubels krijgen
Hij gaat wat meer interieur krijgen


En voor de rest zien we het wel wat er komen gaat. Voor Mei 2021 zal spuiten niets worden dus een beetje tijd heb ik wel.
De eerste bestellingen zijn de deur uit zowel lokaal als Internationaal.

Laat je verrassen!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Ben benieuwend maar het zal vast wel weer netjes worden.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Wat een vertrouwen Arvid. Dat legt de lat hoger voor mij. Zal proberen het niet te beschamen! :D
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Met de MAN bezig geweest met de stickers. Wat een goede folie heb ik toch! Poeh, maar het is eraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inclusief de achterhoekse vlag maar die gaat natuurlijk weer terugkomen!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Verwacht wel dat dat goed gaat komen met je project. :lol:
Altijd weer een mooi als een klusje weer lukt.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Ik zit nu in het zogenaamde voortraject. Inspiratie zoeken, kleuren bedenken, accessoires bekijken en kopen. Kijken wat je met de 3D printer kunt maken enzovoort. Het chassis zal niet opnieuw worden gespoten. Als daar alles voor binnen is kan ik daarmee beginnen.

Ja vind dit leuk. Al dat Bruder spul is ook gaaf en leuk maar Trucks bouwen en herverbouwen doe ik het liefst maar is ook het duurste vooral als je ook steeds een stapje vooruit wil maken.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

In het kader van het voortraject......

Voor de MAN zijn er inmiddels goodies aangekomen. Zoals de meesten wel weten ben ik een bekennende Aliexpress/Asiatees/RCBrmin oftewel "China rommel" fan. Niet alles is even snel hier en soms is er wel eens iets wat minder dan je dacht maar onder de streep vaar ik er wel bij. Ledlampen in de woonkamer 10 stuks voor de prijs waar ik er zelfs bij Action maar 4 voor krijg..... Maar ook voor de modelbouw dus. Helaas voor de lokale cq europese handelaren maar de verschillen in prijs zijn mij te groot. Als ik een keer wat dringend nodig heb haal ik het wel lokaal maar probeer zoveel mogelijk klein spul op voorraad te houden.

Toch zijn er ook zaken die je niet bij Ali besteld. Een daarvan is alles wat met Beier te maken heeft. Ze hebben het niet daar (nog niet in ieder geval maar Benedini is ook al nagemaakt dus.....) en de chineze equivalenten van GT Power zijn toch nog een maatje kleiner zeg maar.

Dus ook Wetronic kan af en toe een bestelling van mij verwachten en vorige week was er weer eentje. Trailer verkocht en goodies besteld zeg maar.

Afbeelding

Een SFR-1 met 2x AKL-8 en een speakertje. Daarnaast ook een glassetje besteld. Was toch de glaasjes van de toplichten in het dak kwijt? Nu maar gekocht. Bezig geweest om iets te freubelen maar dat is voor mijn dikke vingers echt te klein.

Daarnaast nu de boel stil ligt wat rijden betreft ook een lang gekoesterde wens aan het vervullen. 4D sticks op mijn zender. Ook bij Ali vandaan voor € 25,00 per 2 incl verzenden. Hier in EU precies dezelfde tussen de €75,00 en € 90,00 gevonden......

Afbeelding

De zender

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leve styreen, voor zulke klussen altijd handig.

Afbeelding

Ze zitten fysiek op hun plek. Nu nog aansluiten, dat is een klusje op zich. Stekkertjes zijn besteld, ook dit keer in NL. Helaas denk ik ze via Ali dit jaar niet meer te krijgen en wil ermee verder. Op zo'n moment geef je dan weer graag een paar euro meer uit. Hier verder geen bouwverslag van maar dacht leuk hier te vermelden.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie