Dit hoort denk ik meer in de rubriek modellen in onderhoud ipv in aanbouw,maar die hebben we niet.
Mijn Komatsu staat weer op zijn (nieuwe) wielen na een jaar in delen op tafel gelegen te hebben.
Hij is nog niet klaar,maar er zit weer leven in.
barnhausen walkende banden eronder.
echt een wereld van verschil met de oude massief rubberbanden.
bijna massief messing blok waar de stuurcilinders op draaien.
absoluut spelingvrij pendelen van de achteras,dmv overbemeten lagerbussen en een 8mm as uit 1 stuk ipv de "proppen"
waar de as eerst op draaide.
oude en nieuwe flenzen voor de wielen/aandrijfmotoren
stukken degelijker en je ziet er bijna niets van
en deze moet ik nog vier maken,nieuwe naven met wat verbeteringen tov de oude versie.
nu nog alle draden en leidingen weer netjes onder de kap wegwerken en alles verder afwerken
nieuwe wielnaven kunnen er later ondergezet worden.
en dan kan hij weer de potgrond/zandbak in.
WA 500-3
Re: WA 500-3
"na een jaar in delen op tafel gelegen te hebben"
Grote servicebeurten vergen veel tijd
Grote servicebeurten vergen veel tijd
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
yep,
maar dat geeft niet.
resultaat telt!!
maar dat geeft niet.
resultaat telt!!
- avaben
- Beheerder
- Berichten: 2725
- Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40
Re: WA 500-3
met deze machine erbij hoeven we volgend jaar in Tilligte niet zoveel in de aanhangwagen te scheppen.
Goed werk
Arie
Goed werk
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Groet Arie
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
ik schrok ook al toen ik deze foto voorbij zag komen,
er lag nog zat grond over in de aanhanger!!!
"iemand" was "vergeten" of "vergeten opdracht te geven" de hele aanhanger leeg te scheppen.
kortom het bouwtempo gaat hier op zolder omhoog,dat moeten we in augustus niet nog een keer meemaken.
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
de hydrauliekpomp draait weer en er zit weer leven in.
het pomptoerental is nu ongeveer de helft van voor de revisie,met dan nog genoeg volume en druk om lekker te werken.
tevens op de hydrauliek servo,s een vertraging/delay gezet van 0,5sec.
als je nu dus de stick loslaat duurt het 0,5sec voordat het ventiel kompleet dicht staat.
functies worden nu rustiger,vooral bij het heffen/zakken van de bak zie je dat duidelijk,gaat veel minder schokkend nu.
wordt vervolgd weer......
het pomptoerental is nu ongeveer de helft van voor de revisie,met dan nog genoeg volume en druk om lekker te werken.
tevens op de hydrauliek servo,s een vertraging/delay gezet van 0,5sec.
als je nu dus de stick loslaat duurt het 0,5sec voordat het ventiel kompleet dicht staat.
functies worden nu rustiger,vooral bij het heffen/zakken van de bak zie je dat duidelijk,gaat veel minder schokkend nu.
wordt vervolgd weer......
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
iemand toevallig ervaring met bovenstaande set?
Ik wil de remlichten/achteruitrijlichten werkend maken dmv een y-kabeltje tussen de esc en ontvanger.
En eventueel nog wat meer "verlichting".
Moet alleen zo min mogelijk stroom gebruiken en niet te veel plaats innemen.
Cti heeft een remlicht/achteruitrijlicht printje,maar dat is net zo duur als deze set met led,s en al.
Alleen de beschrijving bij deze set is slecht vertaald.....................
En hoe je alles in/uitschakeld ontgaat mij even.
remlicht/knipperlicht via de twee y-kabels op je onvanger kanalen kan ik nog volgen,maar daarna wordt het lastig.
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
de verlichting is beperkt gebleven tot alleen remlichten en acheruitrij-lampen.
remlichten is trouwens ook een vrij begrip,ze branden 8 seconden lang als het ding stilstaat.
maar goed,graven is nog steeds de hoofdfunctie en de rest is meegenomen.
remlichten is trouwens ook een vrij begrip,ze branden 8 seconden lang als het ding stilstaat.
maar goed,graven is nog steeds de hoofdfunctie en de rest is meegenomen.
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
begonnen met de nieuwe naven.
oude en nieuwe.
en het grootste verschil zit aan de achterkant.
de oude zat gewoon op de as van de rb35 motoren gestoken.
die vonden dat net teveel en de lagering loopt dan uit.
scheef staande wielen krijg je dan onder andere.
nu komt er in het kamertje in de naaf een "groot" lager.
wat dan om het huis van de uitgaande as ligt.
deze vangt voor het grootste deel nu de krachten op ipv rechtstreeks de as.
is een bekende truc,maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen.
1 naaf half klaar,de rest volgt.........................
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: WA 500-3
en zo ziet het geheel er dan uit.
het laatste wiel moet er nog op en dan klaar!!
tevens ontluchting van de hydrauliektank naar buiten gebracht,mocht hij weer eens omvallen loopt niet het model vol olie.