Uitbouw en ontwikkeling Carson Goldhofer

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Uitbouw en ontwikkeling Carson Goldhofer

Bericht door Rolf »

Tja wat moet ik zeggen..... Er was een tent met metalen bogen en een Graupner zender met Multiswitch waarvan de eigenaar al heel lang wist dat er iets moest gaan gebeuren.....

Afbeelding

Dit is een nieuwe foto dus. Weer wat ontvangst probleempjes en nog steeds geen eindschakelaars ingebouwd ook dus weer zo'n koppeling van € 0,40 naar de gallemiezen. Ik moet er echt werk van gaan maken maar heb er zo geen zin in. Gedoe noem ik het.

Eerst maar eens de eindschakelaars erin zetten dan kan de spindel in ieder geval niet meer doorlopen. Heb nog 1 zo'n koppeling....

Afbeelding

Operatietafel. Die rijplaten eraf halen is ook al zo'n K klus en steeds voor testen er weer op dus doe ik het zo.

Afbeelding

De nieuwe koppeling zit er zo in maar de eindswitches was wat meer werk. Voor al de juiste plaatsing. Eerst wilde ik ze laten "raken" door het blok wat ook de rijplaten bedient maar daar was uiteindelijk te weinig ruimte. Dus nog een plaatje styreen uiteindelijk op zo'n moer (had ik nog) en de switches wat buiten de baan gelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Steeds voor testen dat kreng weer omdraaien, een as eronder en gelukkig wel een lab voeding anders had er ook nog een truck bij gemoeten.
Vandaag dan getest met een truck buiten in de tuin en.... de platen doen het goed maar nu doet dus 1 achterlicht het niet. Zucht.

Dus..... niets meer aan doen, geen zin in komt wel een keertje. Er moet nog een stijvere koppeling onder en dan check ik ook meteen de verlichting.

Maar moet met mijn zender toch echt aan de gang om de boel om te zetten naar Sbus Ibus sumd of hoe het dan ook heet. Krijg er mijn hoofd nog niet om heen. Eerst maar eens uitzoeken hoe en waar ik mijn zender en ontvangers kan updaten. Dan met de o.a. de Beier SFR-1 die er nog licht voor de Volvo en wat andere spulletjes een proefopstelling maken.

Ik heb ook nog een zender van FRsky erbij gekocht. Deze wil ik dan parallel ook testen. Heb het ongefundeerde gevoel dat Graupner geen blijver is.

We gaan het zien.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Uitbouw en ontwikkeling Carson Goldhofer

Bericht door Rolf »

Ondanks mijn voornemens om niets meer te verkopen gaat ook de Goldhofer de stal verlaten.

Hij staat te koop en het verslag stopt hier.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie