De Fendt 1050 is inderdaad 4wd met 4 RB35 motoren.
Deze set komt ook bij Jens Godecke van ModellbauJG vandaan inderdaad. Ik bouw deze als een klein sponsorproject maar ben best overtuigd van zijn spullen hoor. Niets voor beginners overigens maar met een beetje goede wil
tractoren en ander landbouwspul van rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Ik ben even met de Fendt begonnen om te kijken of de motoren die ik nog had te gebruiken waren.
Wat wel slim is van de ontwerper, vind ik dan, is dat hij verbindingen die gebout moeten worden voorziet van een sleuf waarin dan een vierkante moer past.
Ik had dus ook meteen al wat van die vierkante moeren besteld met de bouw van de Dumper. Toen had ik er nog een paar maar die waren nu op.
De Modelcraft RB35 motoren gaan voor niet lukken.
Ze zijn een stukkie te lang. Er moeten dus kortere komen. Achter gaan ze er wel in. Hier in EU kan ik geen kortere vinden maar gelukkig bij Ome Ali wel.
Deze zijn inmiddels onderweg. Ze zijn in totaal 47 mm lang geloof ik. Moet net kunnen.
Achter passen de Modelcraft motoren wel. Daar is wat meer ruimte.
Het was wel wat puzzelen en zoeken. Ik moest bijvoorbeeld de wielomtrek voor en achter compenseren. Iets met Pi en kwadraat en doorsnee of gewoon 2 plakkers en een meetlint..... 25% is het verschil. De achterwielen zijn 52 rpm onder last en de gekozen motoren voor 84 rpm.
Nu is het ook altijd maar weer de vraag of de opgegeven waarden van de motoren een beetje kloppen. Ook mag de vooras 3% voorloop hebben. Blocher heeft dat schijnbaar ook. Anders moet ik kijken hoe ik de voorste motoren iets kan beperken.
Verder is de eerste indruk goed. Prima printwerk van PETG en goede oplossingen zoals bijvoorbeeld doorgang voor kabel servo. Er zitten natuurlijk geen lagers etc in. Dat zou wel kunnen en mogelijk dat ik in de aspendel nog wel iets ga proberen met een bus oid of iets opboren en een lager erin plaatsen.
Er zit ook geen bouwbeschrijving bij dus de foto's op de site en de paar foto's die ik erbij heb gekregen moet je het mee doen. Het is dus ook niet een ding voor echte beginners..... Al moet je altijd ergens beginnen en kan zo'n kit wel een start in je Bruder carrière betekenen.
Wat wel slim is van de ontwerper, vind ik dan, is dat hij verbindingen die gebout moeten worden voorziet van een sleuf waarin dan een vierkante moer past.
Ik had dus ook meteen al wat van die vierkante moeren besteld met de bouw van de Dumper. Toen had ik er nog een paar maar die waren nu op.
De Modelcraft RB35 motoren gaan voor niet lukken.
Ze zijn een stukkie te lang. Er moeten dus kortere komen. Achter gaan ze er wel in. Hier in EU kan ik geen kortere vinden maar gelukkig bij Ome Ali wel.
Deze zijn inmiddels onderweg. Ze zijn in totaal 47 mm lang geloof ik. Moet net kunnen.
Achter passen de Modelcraft motoren wel. Daar is wat meer ruimte.
Het was wel wat puzzelen en zoeken. Ik moest bijvoorbeeld de wielomtrek voor en achter compenseren. Iets met Pi en kwadraat en doorsnee of gewoon 2 plakkers en een meetlint..... 25% is het verschil. De achterwielen zijn 52 rpm onder last en de gekozen motoren voor 84 rpm.
Nu is het ook altijd maar weer de vraag of de opgegeven waarden van de motoren een beetje kloppen. Ook mag de vooras 3% voorloop hebben. Blocher heeft dat schijnbaar ook. Anders moet ik kijken hoe ik de voorste motoren iets kan beperken.
Verder is de eerste indruk goed. Prima printwerk van PETG en goede oplossingen zoals bijvoorbeeld doorgang voor kabel servo. Er zitten natuurlijk geen lagers etc in. Dat zou wel kunnen en mogelijk dat ik in de aspendel nog wel iets ga proberen met een bus oid of iets opboren en een lager erin plaatsen.
Er zit ook geen bouwbeschrijving bij dus de foto's op de site en de paar foto's die ik erbij heb gekregen moet je het mee doen. Het is dus ook niet een ding voor echte beginners..... Al moet je altijd ergens beginnen en kan zo'n kit wel een start in je Bruder carrière betekenen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Ovdl
- Lid van MBVP
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
- Echte naam: Otto
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Hoi Rolf,
bij oude 911/1113 4x4 mercedes trucks weet ik dat ze de voorwielen inderdaad een paar procent sneller laten draaien.
Deden ze om beter de bocht door te trekken.
Mijn komatsu heeft ook 4 rb35 motoren in de wielen.
rechtdoor lopen ze mooi geruisloos gelijk.
maar in de bocht kun je horen dat ze het minder vinden.
dat is dadelijk bij jouw ook als ze voor en achter teveel verschillen in toeren.
de snellere gaan dan meer stroom trekken op harde ondergrond.
bij oude 911/1113 4x4 mercedes trucks weet ik dat ze de voorwielen inderdaad een paar procent sneller laten draaien.
Deden ze om beter de bocht door te trekken.
Mijn komatsu heeft ook 4 rb35 motoren in de wielen.
rechtdoor lopen ze mooi geruisloos gelijk.
maar in de bocht kun je horen dat ze het minder vinden.
dat is dadelijk bij jouw ook als ze voor en achter teveel verschillen in toeren.
de snellere gaan dan meer stroom trekken op harde ondergrond.
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Daarom moet ik nog even kijken hoe het nu dadelijk in de praktijk uit gaat pakken. Eerst chassis rijklaar maken. Ik wil kijken of dat ik de eventueel te snelle voorwielenmotoren kan terug regelen met een stepdown. Weet niet of die dat trekken.
Anders voor de voorwielen een eigen regelaar en die mixen in de zender.
Ook nog even verder met het Fendtje. De motoren zijn binnen voor de vooras.
Deze hebben wel de ruimte.
En achter er dus ook even ingezet. Wil dit chassis eerst even op de wielen krijgen, laten rijden en dan de dremel in de trekker zetten.
De achteras is een uiterlijk die veel ombouwsets kennen. Ik ga geen hefservo monteren. Helaas moet je voor de hef een stuk uit het achterspatbord halen aan de binnenzijde. Dat vind ik zonde. Ook gaat deze trekker niet echt het land bewerken maar is meer voor de "zware" trekklussen. Een verstelbaar vangmuil of iets wat erop lijkt moet het gaan doen.
Een beetje gewicht moet er wel in dus de wielgewichten maar vullen met stansdoppen die ik nog had. Komen die ook eens op.
Ook hier weer de inzet van de vierkante moertjes.
De achterwielen.
En de voorkant. Het chassis met alleen de motoren weegt ook ruim 900 gram. Ik denk dat ik met het geheel wel aan de 5 kg ga komen. Dat is vooralsnog mijn streefgewicht.
Ik geniet van mijn nieuwe werkbank met dit soort klusjes. Werkt toch fijner dan zittend.
En die staat ondertussen ook te reutelen.
Deze komen er dan ook nog bij achter en er komt nog wat gewicht in het chassis hoop ik.
Zo heb je dus een Fendtje op een hoopje.
De wielnaven maken. Met een stepboor het gat in de velgen iets groter gemaakt zodat het Bruder schroefdraad dat er in zit weg is.
Wel de m2 moertjes met lijm vastgezet. De gaatjes zijn aan de grote kant en de naven moeten dadelijk op het chassis en dan pas worden de wielen gemonteerd. Als er dan een moertje uitvalt....
Gewicht is toch belangrijk....zelf wil ik afvallen maar de trekker mest ik vet....er kan meer bij......
Die van het achterwiel heb ik ook allemaal weer uitgepeutert want dan past deze niet meer in de band. Meet foutje.
Hier zie je waarom..... Met 2K epoxy de gewichten inde banden/velgen gelijmd. Dan kan dat allemaal mooi even drogen.
Even een uitstapje naar de kar.....
Stickers eraf en een klep geprint. Dat is toch wel handig heb ik bij de dumper al gemerkt.
De kiepbeperkende nokjes weg en he er zitten achterlampen.....
die kunnen dus wel weg.
Er zitten ook spatlaphouders voor de wielen.....
Maar nu niet meer. Wil de bak en opbouw wel iets laten afwijken van de dumper.
Dat was het weer voor nu.
Anders voor de voorwielen een eigen regelaar en die mixen in de zender.
Ook nog even verder met het Fendtje. De motoren zijn binnen voor de vooras.
Deze hebben wel de ruimte.
En achter er dus ook even ingezet. Wil dit chassis eerst even op de wielen krijgen, laten rijden en dan de dremel in de trekker zetten.
De achteras is een uiterlijk die veel ombouwsets kennen. Ik ga geen hefservo monteren. Helaas moet je voor de hef een stuk uit het achterspatbord halen aan de binnenzijde. Dat vind ik zonde. Ook gaat deze trekker niet echt het land bewerken maar is meer voor de "zware" trekklussen. Een verstelbaar vangmuil of iets wat erop lijkt moet het gaan doen.
Een beetje gewicht moet er wel in dus de wielgewichten maar vullen met stansdoppen die ik nog had. Komen die ook eens op.
Ook hier weer de inzet van de vierkante moertjes.
De achterwielen.
En de voorkant. Het chassis met alleen de motoren weegt ook ruim 900 gram. Ik denk dat ik met het geheel wel aan de 5 kg ga komen. Dat is vooralsnog mijn streefgewicht.
Ik geniet van mijn nieuwe werkbank met dit soort klusjes. Werkt toch fijner dan zittend.
En die staat ondertussen ook te reutelen.
Deze komen er dan ook nog bij achter en er komt nog wat gewicht in het chassis hoop ik.
Zo heb je dus een Fendtje op een hoopje.
De wielnaven maken. Met een stepboor het gat in de velgen iets groter gemaakt zodat het Bruder schroefdraad dat er in zit weg is.
Wel de m2 moertjes met lijm vastgezet. De gaatjes zijn aan de grote kant en de naven moeten dadelijk op het chassis en dan pas worden de wielen gemonteerd. Als er dan een moertje uitvalt....
Gewicht is toch belangrijk....zelf wil ik afvallen maar de trekker mest ik vet....er kan meer bij......
Die van het achterwiel heb ik ook allemaal weer uitgepeutert want dan past deze niet meer in de band. Meet foutje.
Hier zie je waarom..... Met 2K epoxy de gewichten inde banden/velgen gelijmd. Dan kan dat allemaal mooi even drogen.
Even een uitstapje naar de kar.....
Stickers eraf en een klep geprint. Dat is toch wel handig heb ik bij de dumper al gemerkt.
De kiepbeperkende nokjes weg en he er zitten achterlampen.....
die kunnen dus wel weg.
Er zitten ook spatlaphouders voor de wielen.....
Maar nu niet meer. Wil de bak en opbouw wel iets laten afwijken van de dumper.
Dat was het weer voor nu.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Zo, nu weer even tijd voor wat modelbouw
Eerst verder met de kar. Ik kwam gisteren, donderdagavond, op de hobbykamer en keek wat rond. Eigenlijk geen zin. Wat moet ik doen. Dremelen etc geen zin in. Troep... Spuiten van de Volvo FH16 onderdelen dan? Nah.... gewoon tv kijken of naar bed....
mmhh laat ik toch maar die trailer eens pakken. Had tijdje terug die fransoos van Dres Mod een mailtje gestuurd ivm de trekstang die hij had geprint. Of die ook op de site kwam (hij verkoopt nu ook STL files van alles wat hij maakt). Denk als ik die voor € 3,00 kan kopen dan heb ik een basis. Ja, dat zou in orde komen..... Mail erachteraan na een week.....Ja, nee, niet vergeten maar druk druk druk..... Het staat er nog niet op. Wel gek dat ik sinds dat contact overspoelt word met spam dat ik pakketjes moet ophalen en verdacht veel Franse en Zwitserse. Zijn site is niet beveiligd. Hij heeft mooie dingen maar als je bij hem besteld check alles wat je krijgt met een goede scanner.
Maar dus de kar op de werkbank en gedacht, na de foto's hierboven, dat kun je zelf ook maat.
Maar eerst de trekhaak eraan voor de juiste hoogte. Ook geprint en met vier gaten met een inbussleutel verstelbaar.
Aan de achterkant de boutjes eruit waar de motorbuis mee vast zat.
En de achterkant zit erop en de motorbuis weer vast. Even uitvogelen hoe lang de boutjes moesten zijn.
En de trekhaak. De pen is nog even provisorisch maar werkt zo voorlopig.
Dan begint het grote passen en meten. Welk materiaal heb ik en hoe moet ie worden. Hoe lang ook..... Je bent zo een half uur verder.
En dan na 2,5 uur zit hij er eindelijk aan.
Hij moest iets meer body hebben dus heb ik over de smallere Alfer koker, die perfect in de sleuf in de trailer past, een grotere alu koker gezet.
Er moet nog een soort afdekdop/body overheen komen. Die moet ik nog tekenen.
En die op de foto van Raoul had ook een pootje..... Die heb ik ook nog liggen met dank aan Koos jaren terug.
Vandaag ook bericht dat de actuators al door de douane zijn dus die zijn er ook binnenkort. Dan kan ik deze vast zover werkzaam maken. Ik ga niet voor de makkelijke weg en er weer Volvo op plakken. Er komen nog wat aanpassingen aan.
Maar volgende week zaterdag ook een demo en als dan de Fendt testklaar zou zijn met deze kieper erachter...... Zou wel mooi zijn.
Dus niet leuteren maar doorwerken!!! (dit had ik al eerder vd week gedaan hoor)
Motoren bedraden en hier zie je ook hoe de motorbuis, ook weer met vierkante boutjes, geborgd gaat worden.
Blijven passen, meten en testen. Ik kan het niet vaak genoeg doen en zeggen.
Even ontvanger en regelaar erin. Lipootje erbij en binden maar. Ik ben weer voor een Modellbauregler ESC gegaan. Erg goede ervaring mee en voor de toekomst zit er ook remlicht en achteruitrijlicht in.
Ook de naven al gespoten voor de testfase. Je ziet duidelijk de print strepen er nog doorheen. Je moet 3D werk eigenlijk gewoon standaard met een vullende primer spuiten. Dit is met de airbrush gedaan. Dat gaat veel te dun zeg maar. Maar komt nog goed hoor.
Op de wieltjes en hoppa...
We komen een stukkie in de richting. 5kg is mijn streefgewicht.
Ik heb hier met het chassis rondjes gedraaid op het laminaat en het gaat prima. Ik was bang dat de voorwielen een stuk sneller zouden zijn en dus spinnen. Maar daar is eigenlijk niets van te merken. Er is ook niets dat heet aan het worden is. Denk dat de opgegeven waarden optimistisch waren en er een soort elektronisch diffwerking optreed.
en dan het betere sloopwerk.
Hier ruimte maken zodat ik de tank en uitlaat als opbergruimte kan gebruiken. Wel kijken dat je niets weghaalt dat later zichtbaar is.
Gelukt dus. Bruder modellen slachten is voorzichtigheid......en soms gewoon lomp!
Hier dan de ruimte. Kan zo een regelaar in!
andere kant hetzelfde. Daarna de helften pas maken op het chassis. Passen, kijken, passen....eehh dremelen, zagen, vijlen....passen en kijken.
Dat is dan het nadeel van een staande werkplek. Kreeg last van mijn been en heup dus moest even zitten..... en jullie informeren!
Eerst verder met de kar. Ik kwam gisteren, donderdagavond, op de hobbykamer en keek wat rond. Eigenlijk geen zin. Wat moet ik doen. Dremelen etc geen zin in. Troep... Spuiten van de Volvo FH16 onderdelen dan? Nah.... gewoon tv kijken of naar bed....
mmhh laat ik toch maar die trailer eens pakken. Had tijdje terug die fransoos van Dres Mod een mailtje gestuurd ivm de trekstang die hij had geprint. Of die ook op de site kwam (hij verkoopt nu ook STL files van alles wat hij maakt). Denk als ik die voor € 3,00 kan kopen dan heb ik een basis. Ja, dat zou in orde komen..... Mail erachteraan na een week.....Ja, nee, niet vergeten maar druk druk druk..... Het staat er nog niet op. Wel gek dat ik sinds dat contact overspoelt word met spam dat ik pakketjes moet ophalen en verdacht veel Franse en Zwitserse. Zijn site is niet beveiligd. Hij heeft mooie dingen maar als je bij hem besteld check alles wat je krijgt met een goede scanner.
Maar dus de kar op de werkbank en gedacht, na de foto's hierboven, dat kun je zelf ook maat.
Maar eerst de trekhaak eraan voor de juiste hoogte. Ook geprint en met vier gaten met een inbussleutel verstelbaar.
Aan de achterkant de boutjes eruit waar de motorbuis mee vast zat.
En de achterkant zit erop en de motorbuis weer vast. Even uitvogelen hoe lang de boutjes moesten zijn.
En de trekhaak. De pen is nog even provisorisch maar werkt zo voorlopig.
Dan begint het grote passen en meten. Welk materiaal heb ik en hoe moet ie worden. Hoe lang ook..... Je bent zo een half uur verder.
En dan na 2,5 uur zit hij er eindelijk aan.
Hij moest iets meer body hebben dus heb ik over de smallere Alfer koker, die perfect in de sleuf in de trailer past, een grotere alu koker gezet.
Er moet nog een soort afdekdop/body overheen komen. Die moet ik nog tekenen.
En die op de foto van Raoul had ook een pootje..... Die heb ik ook nog liggen met dank aan Koos jaren terug.
Vandaag ook bericht dat de actuators al door de douane zijn dus die zijn er ook binnenkort. Dan kan ik deze vast zover werkzaam maken. Ik ga niet voor de makkelijke weg en er weer Volvo op plakken. Er komen nog wat aanpassingen aan.
Maar volgende week zaterdag ook een demo en als dan de Fendt testklaar zou zijn met deze kieper erachter...... Zou wel mooi zijn.
Dus niet leuteren maar doorwerken!!! (dit had ik al eerder vd week gedaan hoor)
Motoren bedraden en hier zie je ook hoe de motorbuis, ook weer met vierkante boutjes, geborgd gaat worden.
Blijven passen, meten en testen. Ik kan het niet vaak genoeg doen en zeggen.
Even ontvanger en regelaar erin. Lipootje erbij en binden maar. Ik ben weer voor een Modellbauregler ESC gegaan. Erg goede ervaring mee en voor de toekomst zit er ook remlicht en achteruitrijlicht in.
Ook de naven al gespoten voor de testfase. Je ziet duidelijk de print strepen er nog doorheen. Je moet 3D werk eigenlijk gewoon standaard met een vullende primer spuiten. Dit is met de airbrush gedaan. Dat gaat veel te dun zeg maar. Maar komt nog goed hoor.
Op de wieltjes en hoppa...
We komen een stukkie in de richting. 5kg is mijn streefgewicht.
Ik heb hier met het chassis rondjes gedraaid op het laminaat en het gaat prima. Ik was bang dat de voorwielen een stuk sneller zouden zijn en dus spinnen. Maar daar is eigenlijk niets van te merken. Er is ook niets dat heet aan het worden is. Denk dat de opgegeven waarden optimistisch waren en er een soort elektronisch diffwerking optreed.
en dan het betere sloopwerk.
Hier ruimte maken zodat ik de tank en uitlaat als opbergruimte kan gebruiken. Wel kijken dat je niets weghaalt dat later zichtbaar is.
Gelukt dus. Bruder modellen slachten is voorzichtigheid......en soms gewoon lomp!
Hier dan de ruimte. Kan zo een regelaar in!
andere kant hetzelfde. Daarna de helften pas maken op het chassis. Passen, kijken, passen....eehh dremelen, zagen, vijlen....passen en kijken.
Dat is dan het nadeel van een staande werkplek. Kreeg last van mijn been en heup dus moest even zitten..... en jullie informeren!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
We gaan weer verder met de trekkerspullekes. Ik heb wat binnen gekregen.
Deze bevallen op de dumper zo goed dat ik ze ook maar op de kieper ga monteren. Ik heb een spindelsysteem overwogen maar daarvoor is weinig ruimte aanwezig.
Zeker als je de originele wielen nog hebt.
Dat ziet er verder dan zo uit. Voor de geforceerde klepopening heb ik ditmaal stangen gebruikt. Er moet toch iets zijn dat afwijkt van de dumper.
En ook een fatsoenlijke kiephoek bereikt zo.
Wel een beetje aan het klooien geweest met de onderste bevestiging van de actuators aan het chassis. Blijkt toch maar weer dat mijn concentratie en oplettendheid niet elke avond goed zijn. Hier door nu 3 sets gaten. 2x verkeerd geboord..... Daar moet nog een traanplaatje oid overheen.
En dat was niet alles....
Ook bij het uitdremelen van de Fendt ging het niet helemaal zoals het had gemoeten. Ik had wat vage foto's en meer niet. Ik was van mening dat ik de onderzijde van de Fendt dus op het middendeel van het chassis moest krijgen. Daar was ik heen aan het werken. Ik kreeg echter de indruk dat ik voor wel erg veel had weg gezaagd en nog steeds niet op het chassis zat maar ook geen vrije ruimte voor de vooras had.
Even een heldere flits en ik dacht laat ik de wielen een monteren.....
Het probleem is dus dat de onderzijde van de Fendt het chassis helemaal niet moet of kan raken maar er een centimeter boven moet zitten.
Dus daar moet een afstandshouder tussen!
Dit past precies.
Alu koker waarin van onderen aan iedere kant 2 M3 boutjes door de gaten in het chassis gedraaid zijn. De alu kokers zitten weer vast met ieder 2 boutjes aan de carrosserie.
Nu klopt het wel en heb ik aan de voorzijde maar ook achter te veel weg gehaald. Hier moet ik dus wat kunst en vliegwerk gaan uitvoeren. Ik heb nu even geen budget om een nieuwe Bruder trekker te kopen. Maar gaat wel goed komen denk ik.
Even een plaatje samen. Als het de komende dagen beetje voorspoedig loopt kan ik hem in ieder geval zaterdag misschien testen.
Deze bevallen op de dumper zo goed dat ik ze ook maar op de kieper ga monteren. Ik heb een spindelsysteem overwogen maar daarvoor is weinig ruimte aanwezig.
Zeker als je de originele wielen nog hebt.
Dat ziet er verder dan zo uit. Voor de geforceerde klepopening heb ik ditmaal stangen gebruikt. Er moet toch iets zijn dat afwijkt van de dumper.
En ook een fatsoenlijke kiephoek bereikt zo.
Wel een beetje aan het klooien geweest met de onderste bevestiging van de actuators aan het chassis. Blijkt toch maar weer dat mijn concentratie en oplettendheid niet elke avond goed zijn. Hier door nu 3 sets gaten. 2x verkeerd geboord..... Daar moet nog een traanplaatje oid overheen.
En dat was niet alles....
Ook bij het uitdremelen van de Fendt ging het niet helemaal zoals het had gemoeten. Ik had wat vage foto's en meer niet. Ik was van mening dat ik de onderzijde van de Fendt dus op het middendeel van het chassis moest krijgen. Daar was ik heen aan het werken. Ik kreeg echter de indruk dat ik voor wel erg veel had weg gezaagd en nog steeds niet op het chassis zat maar ook geen vrije ruimte voor de vooras had.
Even een heldere flits en ik dacht laat ik de wielen een monteren.....
Het probleem is dus dat de onderzijde van de Fendt het chassis helemaal niet moet of kan raken maar er een centimeter boven moet zitten.
Dus daar moet een afstandshouder tussen!
Dit past precies.
Alu koker waarin van onderen aan iedere kant 2 M3 boutjes door de gaten in het chassis gedraaid zijn. De alu kokers zitten weer vast met ieder 2 boutjes aan de carrosserie.
Nu klopt het wel en heb ik aan de voorzijde maar ook achter te veel weg gehaald. Hier moet ik dus wat kunst en vliegwerk gaan uitvoeren. Ik heb nu even geen budget om een nieuwe Bruder trekker te kopen. Maar gaat wel goed komen denk ik.
Even een plaatje samen. Als het de komende dagen beetje voorspoedig loopt kan ik hem in ieder geval zaterdag misschien testen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Vandaag ook weer de nodige uurtjes aan de Fendt gewerkt. Eerst eens een beetje opnieuw opbouwen zeg maar.
Dit was echt een zwak punt. Mooiste zou zijn met lagers maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Nu heb ik er een messing bus in geperst. Dan slijt het in ieder geval niet zo uit.
In het as gedeelte ook een messing bus en de motorkabels een andere route gegeven. Zo is er geen trek op de soldeerpunten.
Dan weer dremelen, knippen en snijden om plaats te maken voor de lipo.
Voor het eerste genoeg. Ik ga vooralsnog met 1000mah lipo's rijden. Die heb ik nog van het Case avontuur.
Dan de carros erop en zo heb je een ESC ruimte....
mooi afgesloten en snel weer bereikbaar.
En dezelfde truuk aan de andere kant met de ontvanger.
De let niet op schade is voor vandaag toch weer aardig opgelopen. Een ESC voor de aanhanger opgeblazen omdat ik de motorkabel aan de stroom had aangesloten. Gelukkig zo'n € 5,00 ding van Ali maar toch. Ook van Ali was echter de ontvanger. Ik heb nu FRSKY en had de Archer R6 ontvangers gekozen. Stuk of wat op voorraad genomen. De antennes zitten echter erg labiel aan de ontvanger en kunnen weinig hebben. Nu van deze ontvanger dus een antenne los. Die heb ik inmiddels los als reserve liggen. Ik wilde hem weer vastklikken maar molde daarmee de hele ontvanger. Ik heb nu een houder getekend en geprint (oranje ding) waarmee de antennes gefixeerd kunnen worden. Maar leergeld € 38,00
Tot slot van de trekker de beugel voor het front gewicht gebroken. Nu wil ik het front gewicht toch aanpassen dus laat maar even zo. Geen waardebepaling daarvoor...
Maar denk dat ik zaterdag even kan proefdraaien.
Dit was echt een zwak punt. Mooiste zou zijn met lagers maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Nu heb ik er een messing bus in geperst. Dan slijt het in ieder geval niet zo uit.
In het as gedeelte ook een messing bus en de motorkabels een andere route gegeven. Zo is er geen trek op de soldeerpunten.
Dan weer dremelen, knippen en snijden om plaats te maken voor de lipo.
Voor het eerste genoeg. Ik ga vooralsnog met 1000mah lipo's rijden. Die heb ik nog van het Case avontuur.
Dan de carros erop en zo heb je een ESC ruimte....
mooi afgesloten en snel weer bereikbaar.
En dezelfde truuk aan de andere kant met de ontvanger.
De let niet op schade is voor vandaag toch weer aardig opgelopen. Een ESC voor de aanhanger opgeblazen omdat ik de motorkabel aan de stroom had aangesloten. Gelukkig zo'n € 5,00 ding van Ali maar toch. Ook van Ali was echter de ontvanger. Ik heb nu FRSKY en had de Archer R6 ontvangers gekozen. Stuk of wat op voorraad genomen. De antennes zitten echter erg labiel aan de ontvanger en kunnen weinig hebben. Nu van deze ontvanger dus een antenne los. Die heb ik inmiddels los als reserve liggen. Ik wilde hem weer vastklikken maar molde daarmee de hele ontvanger. Ik heb nu een houder getekend en geprint (oranje ding) waarmee de antennes gefixeerd kunnen worden. Maar leergeld € 38,00
Tot slot van de trekker de beugel voor het front gewicht gebroken. Nu wil ik het front gewicht toch aanpassen dus laat maar even zo. Geen waardebepaling daarvoor...
Maar denk dat ik zaterdag even kan proefdraaien.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
Even nog een kleine afronding op weg naar de 1e testrit van de Fendt 1050 Vario.
Mag ik jullie voorstellen aan Jean Marc Petit. Hij begreep niet wat ik bedoelde met een verrouiller dans le derriere ......
Hij blijft dus.....
Helaas moest ik bij de montage van de cabine de verrouiller weer verwijderen omdat Jean Marc samen met de stoel niet op de plek kwam.
Op zij plek dus. Hij zegt de hele tijd vreum vreum..... Das frans voor vroem vroem?
Tijd om de Fendt morgen te testen. Zal geen zwaar werk worden want er is geen offroad. Dat gaan we later deze maand of in december nog echt testen.
Mag ik jullie voorstellen aan Jean Marc Petit. Hij begreep niet wat ik bedoelde met een verrouiller dans le derriere ......
Hij blijft dus.....
Helaas moest ik bij de montage van de cabine de verrouiller weer verwijderen omdat Jean Marc samen met de stoel niet op de plek kwam.
Op zij plek dus. Hij zegt de hele tijd vreum vreum..... Das frans voor vroem vroem?
Tijd om de Fendt morgen te testen. Zal geen zwaar werk worden want er is geen offroad. Dat gaan we later deze maand of in december nog echt testen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
De test rit in Meppel was goed. Hij loopt erg mooi rustig, stuurt prima en de Bruder "banden" hebben goede grip op de gladde platen. Ook met de shovel op de trailer (dacht zo'n 6 kilo) geen doorslippen oid. Zie hiervoor ook mijn film op Youtube.
Zaterdag krijgt hij het echter voor zijn kiezen. Want dan ga ik in Ederveen het zand in met dikke bulten op de kieper. De kieper liep trouwens ook mooi ondanks de Bruder wielen. Geen gerammel of gedoe.
Optisch zal het een en ander nog een beetje bijgewerkt moeten gaan worden maar voor de offroad test zal ik er nog wat gewicht aan toe voegen.
De voorzijde. Als eerder gemeld heb ik de houder voor het frontgewicht afgebroken. Ik vind echter de originele bevestiging ook niet mooi. Het gewicht hangt een halve trekkerlengte ervoor..... Op mijn Blocher Fendt had ik het ook al aangepast en nu dus weer.
Aangezien dit een trekker trekker gaat worden komt er ook geen fronthef op.
Beetje freubelen....
Moet kunnen toch? en toen was de camera accu leeg. Maar het kon niet. Het gewicht hing zo'n beetje een halve centimeter boven het wegdek......
Kan dat dan niet anders jonguh???
Ja hoor, we draaien de boel gewoon om! Wel die stang eraf gezaagd maar nu...
Niets voor de puristen onder ons maar dit ziet er al beter uit en vooral functioneel.
Nu nog vullen met gewicht.
Zaterdag krijgt hij het echter voor zijn kiezen. Want dan ga ik in Ederveen het zand in met dikke bulten op de kieper. De kieper liep trouwens ook mooi ondanks de Bruder wielen. Geen gerammel of gedoe.
Optisch zal het een en ander nog een beetje bijgewerkt moeten gaan worden maar voor de offroad test zal ik er nog wat gewicht aan toe voegen.
De voorzijde. Als eerder gemeld heb ik de houder voor het frontgewicht afgebroken. Ik vind echter de originele bevestiging ook niet mooi. Het gewicht hangt een halve trekkerlengte ervoor..... Op mijn Blocher Fendt had ik het ook al aangepast en nu dus weer.
Aangezien dit een trekker trekker gaat worden komt er ook geen fronthef op.
Beetje freubelen....
Moet kunnen toch? en toen was de camera accu leeg. Maar het kon niet. Het gewicht hing zo'n beetje een halve centimeter boven het wegdek......
Kan dat dan niet anders jonguh???
Ja hoor, we draaien de boel gewoon om! Wel die stang eraf gezaagd maar nu...
Niets voor de puristen onder ons maar dit ziet er al beter uit en vooral functioneel.
Nu nog vullen met gewicht.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf
En om precies te zijn....
Mooi verdeeld in het frontgewicht en afgesloten met hot glue
Is optisch nogal schokkend zo maar afwerking volgt nog. Is nu even functionaliteit ivm de offroad test.
Een ander gewichtig deel zijn de wielgewichten. Maar ik weet niet hoor. Ze wegen 170 gram per stuk maar ik vind ze niet zo mooi eigenlijk.
Komt door de kleur maar ook door de gladde afwerking. Ik laat ze nog even weg.....
IK ben trouwens er ook achter gekomen dat ik de trekker verkeerd heb opgebouwd...... Ik wilde de spatborden monteren maar het paste gewoonweg niet. Nog eens de foto's van de leverancier doorgenomen en contact gehad.... Blijkt dat ik de motoren verkeerd om heb zitten. Daarom kreeg ik de carrosserie er ook niet goed op.
Hij had tussen de foto's ook oudere foto's van prototype zitten en juist die vond ik mooi duidelijk.....
Dat moet dus nog een keer weer anders. Het chassis rijd er wel om en de offroad test gaast wel gewoon door natuurlijk.
Mooi verdeeld in het frontgewicht en afgesloten met hot glue
Is optisch nogal schokkend zo maar afwerking volgt nog. Is nu even functionaliteit ivm de offroad test.
Een ander gewichtig deel zijn de wielgewichten. Maar ik weet niet hoor. Ze wegen 170 gram per stuk maar ik vind ze niet zo mooi eigenlijk.
Komt door de kleur maar ook door de gladde afwerking. Ik laat ze nog even weg.....
IK ben trouwens er ook achter gekomen dat ik de trekker verkeerd heb opgebouwd...... Ik wilde de spatborden monteren maar het paste gewoonweg niet. Nog eens de foto's van de leverancier doorgenomen en contact gehad.... Blijkt dat ik de motoren verkeerd om heb zitten. Daarom kreeg ik de carrosserie er ook niet goed op.
Hij had tussen de foto's ook oudere foto's van prototype zitten en juist die vond ik mooi duidelijk.....
Dat moet dus nog een keer weer anders. Het chassis rijd er wel om en de offroad test gaast wel gewoon door natuurlijk.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf