Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Dat is een mooi stel zo geworden.
Dit gaat wel zorgen voor wat uren film. :D
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door Rolf »

Das wel de bedoeling maar er moet nog wel wat gebeuren eerst.

Ook hier zo'n rommelproject waar nog wielen moeten worden uitgevonden. Vind het wel best wel pittig omdat de productie zo enorm laag is zeg maar. Je hebt het idee geen zak op te schieten en het is zo weer 23:00 uur geweest.....

Afbeelding

De camera moest erop en draaien ook.... De gimbal is binnen. Even uitzoeken hoe die nu precies in elkaar moest.

Afbeelding

Afbeelding

Proefpassen en uitproberen en een tegenvaller want een van de servo's zou toch een 360 graden servo moeten zijn. Helaas pindasaus dus!
Op zich is dat ook nog niet zo'n drama want ook wel te maken natuurlijk maar het geheel is ook wel een beetje "te licht" bevonden.

Afbeelding

Het geheel rust namelijk op de servo (de 360 graden variant) die op zijn kop in een servoarm staat. Vooral bij die kleine servo's is dat al geen strakke verbinding. Dan hangt de camera ook nog erg buiten de centrale as zeg maar en de camera met steun weegt tov het geheel ook wel weer wat......

Het is het toch niet. Mogelijk in de toekomst nog een keer met zo'n hele kleine spycam iets mee doen......

Maar neem het wel mee als inspiratie om dan toch maar te proberen zelf wat te maken.....

Afbeelding

Moet dan maar iets met full size servo's worden.... Geen druk hoor, Ede en Dortmund duren nog zo lang....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Ja dat met die tijd daar heb ik ook altijd last van.
Ga je even zitten om te bouwen en poef de avond voorbij.
Ben benieuwd wat je gaat verzinnen voor de camera.
Zal je vloot wel in Ede wel bewonderen.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door Rolf »

De bedoeling is van Ede een echte filmdag te maken. Wil daar van alles proberen. Dus het zal bij de filmvloot blijven denk ik. ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door Rolf »

Het zal zelfs geen filmvloot worden Arvid.... lees en huiver.

Een deel van dit laatste project verhuist weer naar zolder met wat andere spullen.

Afbeelding

Veel tijd erin gestoken en toen ik er weer mee bezig ging, wilde toch even de kleine gimbal met de camera definitief testen, knakte de achteras weer in het diff. De hele boel aan elektronica er letterlijk uitgetrokken en de Toyota richting spulletjes voor de rommelmarkt.

Afbeelding

Dan toch maar de bus zelf? Ede is in aantocht en ik wil in ieder geval de camera testen.
Besloten om dan alleen een draaiende camera te maken voorlopig met een 360 graden servo.

Afbeelding

Een servohouder in de rommelbak gevonden en de bus heeft al een uitsparing.

Afbeelding

Afbeelding

Zeker voor de experimentele fase moet dat kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde de bus dan op mijn kleinere Graupner MZ12 zender zetten. Echter blijkt deze niet meer goed te functioneren. De knoppen werken niet meer....
Bah, ik vind het niet meer zo leuk allemaal zo.....

Zeker na het experimenteren hier thuis waarbij de hele reut door mij is afgekeurd. De servo draait te snel. Ik kan hem met mijn zender instellingen wel wat "afremmen" maar dan hakkelt die een beetje bij het langzaam draaien. Werkt niet fijn. Ook is het geheel gewoon te hoog zo. Ik krijg niet de FPV indruk zeg maar zo.

Afbeelding

Zo, hij staat alleen weer een beetje mooi te wezen. Dit project gaat eerst naar de koelkast en dan naar de tekentafel. Ik zal een keer een fatsoenlijk 4x4 chassis op de kop moeten tikken. Een 1:18 crawler maar dan van Axial of MST, maar dus betere kwaliteit dan WPL. Om dat nu nieuw te kopen ontbreken mijn de middelen. Ook is de zin van het freubelen er een beetje af.

Tijd om weer eens aan een echt project, een vrachtwagen, te beginnen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Jammer dat het allemaal niet naar wens is verlopen met de film vloot.
Maar moet zeggen dat de beelden uit de bus in Ede toch prima zijn.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door Rolf »

Niet verkeerd he. In volgende delen volgt nog wel wat. Komend weekend nog wat experimenten......
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Sprinters van Bruder ombouwsels Rolf

Bericht door Rolf »

Ook hier was het even stil. Op zich voldoet de gele reklame sprinter aan zijn doel....Reklame maken voor mijn kanaal. Dat kan altijd beter. Ik had een tijd terug al wat besteld maar dat is via Polen en Litauen vanuit China toch wel erg lang onderweg geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Beetje aanpassen en ook hier is de Japanse vriend aanwezig om de Chinese pootjes weg te zagen.....

Afbeelding

Afbeelding

Beide balken zijn onafhankelijk te controleren, mooi vlak en hebben meerdere programma's en kunnen uit.....

Afbeelding

En nog een reklame toevoeging, een heuse QR code met een directe link naar mijn kanaal. Daar ga ik ook nog stickers van maken ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie