Mark Wish schreef:@Piet,
Alsof een moderne vrachtwagen zoveel metaal en staal nog bevat, bumpers en troep is tegenwoordig allemaal plastic.
Portieren open, voor wat? Zie geen toegevoegde waarde. Doe je bij een Wedico model de deur open zie je een berg draden, een lelijke motor en een groot gapend gat.
Kijkend naar het "alternatief" van Michael heb je voor het geld van 1 Scale-art cabine (Zonder chassis, gearbox, wielen, assen, velgen, etc..) 3x een degelijke Tamiya truck, welke gemonteerd kan worden met een kniptang, punttang en een sterschroevendraaier en een duidelijk toegevoegde handleiding.
Op dat punt laat Wedico en diens after-market producten steken liggen, terwijl Tamiya voor een bedrag onder de 400 euro een gedetailleerde bouwkit in elkaar steekt, goede manual, de halve wereld rond verscheept, en compleet is.
Allerlei punten die ik bij Wedico niet zie, Wedico heeft standaard geen ladder-chassis, geen 3-speed gearbox, geen alles omvatende handleiding en complete bouwdozen. Als je een Wedico bouwt puur met Wedico spullen, dus geen aftermarket of hopup parts zoals Profi ziet het er gewoon een stuk minder realistisch uit dan een bouwdoos van Tamiya. Simpele dingen zoals het chassis of de schotel.
Wat Wedico wel heeft zijn:
Idiote constructie's met betrekking tot het bevestigen van dingen
Absurd hoge prijzen
Slechte passing.
Ik wil de boel echt niet afkraken, maar ik noem slecht wat feiten op
Dus Tamiya FTW (For The Win
)
Hallo Mark,
Ik kraak de MB Actros niet af, ik heb ook gezegd dat het een mooie truck geworden is, zeker voor dat geld wat deze truck kost.
Alleen jammer dat de portieren niet open kunnen en dat de cabine nog steeds van plastic is.
Ik zelf hou meer van metaal, maar dat is mijn persoonlijke mening hé, dat hoeft jou mening niet te zijn, maar ook niet van anderen.
Wat ik ook jammer vind dat ze geen nieuw MB Actros chassis gemaakt hebben, misschien komt dat nog.
Maar daar is ook de prijs na, want een Scale-Art losse cabine kost : 895,00 Euro.
Daar komen alle andere onderdelen nog bij : chassis, aandrijving, enz.
En ja, Wedico ?
Aan Wedico modellen mankeert ook genoeg aan, zeker wat de detaillering betreft van de Scania, dit laat nogal te wensen over.
Bovendien vind ik de naden bij Wedico niet altijd op de goede plek zitten, waar ze ook bij de 1:1 zitten, ook zijn de naden veel te breed.
Maar ik denk dat aan elk merk wel wat valt op te merken.
Scale-Art maakt hele mooie cabines, eerst van kunststof, nu van metaal, maar daar mankeert ook wel wat aan.
Nu is juist de kunst om als modelbouwer deze onvolkomenheden zelf te wijzigen, zoals ik dat doe bij de Wedico Volvo cabines en bij de 5 assige MB Actros Zwaar transporttrekker gedaan heb.
Dus Mark, het was een kritische noot van mij, maar ik heb de Tamiya modellen echt niet afgekraakt.
Wat Bruder betreft : Worden de modellen steeds beter gedetailleerd, kijk maar eens naar de Scania modellen.
En de prijs is eigenlijk bijzonder laag te noemen.
Ook de tractor modellen worden steeds beter gedetailleerd.
De Bruder modellen zijn heel mooi te verbouwen voor weinig geld.