Liebherr 922 Litronic Leimbach

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door avaben »

Hoi Rolf,
filmpje doet het nu wel. Zal wel even iets raars geweest zijn met mijn pc
Kraantje draait lekker.
Succes
gr
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Zo, hier is al lang niets meer gebeurd. Tuurlijk, mijn trouwe 922 heeft heel wat bakjes zand in de diverse kiepers geladen. Ook potgrond, houtsnippers en plastic korrels. Maar....het was al geen nieuwe meer en bij de laatste demo van onze Modelbouwclub Cargo zeek de olie er gewoon uit.
1 cilinder was gewoon lek en 2 andere begonnen al aardig te zweten. Op zich werkt de Leimbach pomp nog wel goed. Het ventielblok zweet een heel klein beetje.

Wat nu te doen? Na veel twijfel en uitzoeken besloten over te gaan tot algehele revisie en vervanging van het hydraulisch systeem van de kraan. Mijn keuze is gevallen op Magom hydrauliek. Gezien de prijs en het feit dat je alles zelf kunt reviseren met een paar goedkope rubbers. Maar ook de geduldige en goede informatie verstrekking per mail en het feit dat maatwerk niets extra's kost. Daarnaast kan ik de Magom hydrauliek met een iets hogere druk draaien dan Leimbach. Leimbach is qua cilinders mooier, ongetwijfeld! Andere merken ook maar ook gemiddeld minstens 2 x zo duur.

Dus meten, nogmaals meten en bestellen. In de tussentijd ook het besluit genomen om de kraan zelf ook helemaal onder handen te nemen. Uit elkaar moest ie toch al voor een groot deel omdat door de lekkages de olie overal zat. Alles was vettig.

Dus een weekje naar de camping en de kraan mee!

Als je dan rustig onder je luifeltje zit, kijkend naar de bosrand en de kraan voor je op tafel.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is na ruim een uurtje al een groot deel verwijderd en voor het eerst schoongemaakt.

Afbeelding

Dan heb je 's avonds wel wat verdiend....

Afbeelding

Na thuiskomst staat de kraan dan in bakjes en losse delen op de hobbykamer.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik hem ook niet zelf had gespoten heb ik besloten alles in de thinner te gooien. Ik twijfelde eerst nog wel omdat de oranje kleur wel mooi klassiek was en goed paste bij de kraan. Toch krijgt hij nu een andere kleur. Dus we gaan schoonmaken en spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een echte Stahl...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We gaan nu lekker met het spuitwerk. Weer is er ook nog goed voor.

Een ander doorn in mijn oog is de cabine. Hiervoor heb ik via Facebook iemand gevonden in Duitsland die voor mij een iets meer moderne cabine gaat maken op zijn 3D printer. Dus het wachten is op Magom en de cabine en in de tussentijd spuit ik me 3x in de rondte......

Heb me voorgenomen bij de opbouw de Wil en Pieter methode zo veel mogelijk te volgen.... Netjes dus ;-)

Tot de volgende.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

We zijn weer een beetje verder. Ik heb geen frees- en draaibankwerktuigen maar kan wel een gaatje boren en een vijltje bewegen dus eens begonnen met 2 beugeltjes voor de verlichting aan de arm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn de lamphuisjes die ik nog in mijn rommeldoos heb gevonden. Zijn van Axial.

Afbeelding

Dit zijn de motoren voor de aandrijving van de rupskettingen.

Afbeelding

Deze zijn nu wat minder opvallend en opnieuw voorzien van bedrading. Ze zijn weliswaar van buiten niet direct zichtbaar maar als iemand met filmen de camera een keer in de "rokjes kijk" positie houdt dan vallen ze niet op. Het begin van de opbouw is er nu in feite.

Afbeelding

Afbeelding

Op de plank ligt het reeds gespoten spul. Er staat nog wat te drogen in de garage.

Afbeelding

De arm is nog niet gespoten. Hier heb ik nu een aantal gaatjes dichtgemaakt. Deze heb ik niet nodig en je kunt niet overal stickers over plakken.
Ik wil eerst de arm met cylinders als mock up monteren of alles past en goed werkt. Dan spuit ik pas de arm en de cylinders.

Afbeelding

Vandaag bericht gehad dat Magom de boel heeft verzonden. Dit verwacht ik van de week. De cabine is ook onderweg vanuit Duitsland. Uit China komt een draaidoorvoer die ik heb gevonden. Ik had nog geen draaidoorvoer. Hiermee kan de bovenwagen oneindig ronddraaien zonder dat de kabels van de motoren zich vastdraaien. Die van Leimbach kost € 214,00. Dat vond ik iets teveel van het goede. Nu een 4 draads exemplaar uit China voor iets meer dan € 30,00. 5A per draad. Dat zou genoeg moeten zijn.

Het begint erop te lijken. Als het zo doorgaat dan kan deze in Osnabruck tijdens de 24 uurs opnieuw in dienst worden genomen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Weer wat nieuws te melden. De draaidoorvoer is binnen. De doos van Magom ook. Echter hebben ze de verkeerde cilinders geleverd. Ik had van de 4 cilinders er 3 met een offset besteld. Echter ze hebben dit vergeten aan de produktie door te geven. Als het goed is worden vandaag of morgen de nieuwe nu gemaakt. Ook zal het toch wel een klus worden de cilinders erop te krijgen. Weliswaar zijn de cilinders zelf ten opzichte van de Leimbach maar 1mm dikker maar vooral de "kop" en "kont" zijn een stuk dikker.

Eerst maar eens verder met wat we hebben.....

De draaidoorvoer.

Afbeelding

Deze firma maakt ze ook van 2 meter hoog en voor tanks etc. Zal dus wel goed zijn neem ik aan.

Hier het onderstel verder opgebouwd met de draaidoorvoer er al in.

Afbeelding

De kabels ook zoveel mogelijk wegewerkt.

Afbeelding

En met de rupskettingen ziet het er zo uit.

Afbeelding

Kapje over de motoren.

Afbeelding

De rupskettingen heb ik niet helemaal "door" gespoten. Deze zijn binnen de kortste keren aan de buitenzijde toch weer kaal.
Ook de draaikrans heb ik niet gespoten. Je ziet hem dadelijk nauwelijks en wat je wel ziet is de krans zelf. Na 3 x draaien is de verf weg.
Ook kan ik het draailager zelf niet verwijderen. Is een raar groot open lager. Zit denk ik geperst. Was lekker vet dus meteen weer dicht gemaakt.

Het ventielenblok ook maar van servo's voorzien. Een beste lummel. 2x zo groot als de Leimbach. Max 30 bar met een geadviseerde werkdruk van 18 bar. Aan de bovenzijde heb ik zelf een messing strip gemaakt om de servo's aan elkaar te koppelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje simpel schroefwerk tussendoor.

Afbeelding

Klink, klep en beugels.

Afbeelding

Afbeelding

En hier ook klink en beugel.

Afbeelding

Ook vast 2 stickers.

De houders voor de voorlampen onder in de rand van de bovenwagen. Van losse onderdelen naar brandend.

Afbeelding

Afbeelding

Van de week ook geklooi gehad met de motor die de bovenwagen laat draaien. Er zaten wat oudere draden aan en de soldering was slecht. De draden net achter het soldeer beetje breukerig noem ik het maar. Bij het los solderen vielen de contacten eigenlijk ook meteen van de motor af. Nader onderzoek wees uit dat de gehele achterkant zo'n beetje vergaan was.

Afbeelding

Dus moest er wat anders komen. De motor was van Escap maar info over de specificaties waren niet echt te vinden. De opdruk was niet echt leesbaar meer. Leimbach kon deze ook niet leveren en verwezen mij naar een andere firma. Echter dan zou ik iets van € 140,00 kwijt zijn voor een Faulhaber met gearbox.....

Na veel zoeken besloten voor een nieuwe RB30 motor van Servonaut te gaan. Goede naam, niet zo groot als een RB35 en redelijk betaalbaar.

Afbeelding

Daar moest wel een nieuwe motorsteun voor komen. Alu stripwerk heb ik meestal wel in huis dus veel meten, wat boren, zagen en vijlen.
Dan krijg je dit.

Afbeelding

Afbeelding

En nu gesoldeerd en een nieuwe CTI regelaar. Dat oude Leimbach ding ook maar uitgerangeerd. Deze had niet echt een rem en de bovenwagen verdraaide nog wel eens met het graven.

Afbeelding

Zoals je ziet is de bodem van de bovenwagen nogal een gatenkaas. Er is dus nogal eens wat gewisseld in de bagger. Voor de motorsteun heb ik gelukkig bestaande gaten kunnen gebruiken. Dus niet nog meer gaten boren.

Hier alvast een mock up van de grootste onderdelen in de wagen. Het is jammer dat die draaimotor zo middenin staat. De leidingen zullen er weer een beetje omheen gedrapeerd moeten worden.

Afbeelding

We gaan weer lekker verder.......
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Goed nieuws, de nieuwe cilinders zijn binnen. Ze hebben dan wel een fout gemaakt bij Magom maar het ook supersnel opgelost. Donderdag de fout gemeld. Vrijdag de goede, maatwerk, verzonden en maandag weer hier in Dinxperlo.

De cabine is er helaas nog niet. Al contact gehad met de maker. Hij had het als brievenbus pakje verzonden vanuit Duitsland. Dus geen traceermogelijkheden. Hij heeft al aangegeven een nieuwe voor mij te maken. Komt dus sowieso goed maar dan laat ik het hem wel als pakket verzenden en betaal de extra kosten.

Goed, we gaan weer verder.

Als je bij Stahl/Leimbach verlichting als optie bestelde dan kreeg je er een vracht plaatwerk bij. Onder andere deze dubbele bodem en een afstandsring voor de krans. € 2,50 aan leds en € 25,00 metaal.

Afbeelding

De lamphouders dus gemonteerd en kabeltje doorgetrokken.

Hier zit de onderplaat er onder en dat geeft ook meteen meer body. Ook heb ik een verdieping gemaakt in het gedeelte vooraan. Eronder electronica en erop de accu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan beginnen we met de cilinders. Eerst de 2 onderste cilinders voor de hoofdarm. Deze moeten dus op de kop komen te staan. Andersom komen ze bij het omlaag gaan tegen de arm. Ook zal er nog een beetje nagedacht moeten worden met de cabine. De cilinder is aan de brede kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vervang de ringen op de shaft/piston door stelringen. Die zijn wat smaller en zaten ook op de Leimbach cilinders. De ringen van Magom gebruik ik hier als afstandsbussen. De originele bevestiging was niet meer bruikbaar.

Dan de bovenste cilinder. De voet past zo niet. Daar moeten we wat aan doen.

Afbeelding

Wat vijlen en schuren......

Afbeelding

Afbeelding

Valt toch nauwelijks op ;-)

Dan de bak cilinder. Ook hier moest het een en ander bijgewerkt worden.
Past niet...

Afbeelding

Het ken net zal ik maar zeggen.

Afbeelding

En de hele arm in beeld.

Afbeelding

Nu dus de hele hydrauliek aansluiten en testen. Hopen dat er niets lekt en alles werkt.... Ook wil ik de Servonaut BMA er eigenlijk uit hebben en alles via de zender programmeren. Scheelt ook weer in de ruimte. Als dat voor het weekend klaar is kan ie mee naar Osnabruck/Melle voor de 24 uurs en op hart en nieren worden getest. Daarna deels demonteren en de arm en cilinders spuiten.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Zo, even weer een kleine inhaalslag maken want het bouwen gaat sneller dan deze rapportage......

De bak cilinder of hoe het ding heet beviel me zo niet. De plaatsing is ongunstig. Hij raakt bij geheel uitschuiven net niet/wel de arm. In een filmpje op you tube en het bouwverslag in een duits forum had ik gezien dat iemand de cilinder op een andere plek had bevestigd.

Dus dat ook maar even proberen.....

Afbeelding

Hierdoor werd de cilinder echter wel een beetje kort, althans de schacht. Daar ga ik dus geen andere cilinder voor kopen....Gelukkig is deze snel en makkelijk te verlengen. Deze oplossing is even tijdelijk. Zodra deze lengte goed blijkt vervang ik deze door een buisje. Dan valt ie minder op. De stelring moet voorkomen dat ie mogelijk te ver inschuift.

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het tijd de hele hydrauliek aan te sluiten. Dat ging op zich vlot. Daar verder ook geen foto's van. Olie d'r op en draaien maar....vult zich langzaam....beetje druk opbouwen en sh#*t. Lekkage. De aansluiting van de retourleiding op de tank lekte. Hier zit toch best nog wel aardig druk op. Probleem is dat een vlakke aansluiting met een vlakke pakking moet afsluiten op een ronde tank. Ik heb hier een siliconen ring bij tussen geplaatst en opgelost.

De meest linkse aansluiting.

Afbeelding

Weer draaien, druk opvoeren, cilinder raken vol. Toerental omhoog.....Kl#@*. Het filter van Magom drukt zijn pakking eruit. Troep, troep en vettige troep...... Schoonmaken bah. Gelukkig remmenreiniger van de Action voldoende op voorraad.

Wat is er aan de hand? Op het filtertje staat geen pijltje. Gezocht op de site en internet. Niets te vinden. Dan maar weer inbouwen maar andersom. Zal dus wel met een richting te maken hebben? Druk erop en weer poef. Nu wel een tissue ertussen maar toch ook nog weer olie in de machinekamer gelopen. Weer opruimen....bah.

Dan maar alternatief. De Leimbach filter gaat er in. Veel groter ook en dat is meteen lastig. Waar zet ik hem neer. Helaas zitten de aansluitingen aan het ventielenblok eigenlijk aan de verkeerde kant t.o.v. de pomp. Passen en meten en nieuwe leiding knippen. Het ken net....wel.

Afbeelding

Afbeelding

Het is lekker vol maar nu werkt ie prima. Het ventielenblok is monsterlijk groot! Later toch ook de manometer er uit gehaald. Ik wil nog een aansluiting gaan maken met een koppeling op het T stuk zodat ik hem bij onderhoud en dergelijke wel kan aansluiten. Moet ook een ander voor komen want deze gaat maar tot 16 bar. Ik heb het geheel nu zo ingesteld dat de pompmotor alleen draait bij bediening van een ventiel. Hij wekt dan 14 bar op. Als ik 2 ventielen tegelijk bedien gaat het toerental iets omhoog. Verder kan ik met een schuif de pompmotor constant laten draaien zodat ie bij het bedienen van een ventiel op vol toerental gaat draaien.
Dus bij wat zwaardere grond draait ie dan op vermoedelijk 18 bar want Magom levert hem met die instelling af. Ik was bang dat de pomp mogelijk een beetje onderbemeten zou zijn en de snelheid wat aan de lage kant. Net als bij het Leimbach systeem. Niet is minder waar. Hij zal inderdaad wat luidruchtiger zijn dan de ook bij Magom leverbare Jungpomp maar kost ook minder dan een derde van het geld. Ook is de Jungpomp erg groot en de tank erg klein. Als daar dan nog een grotere losse tank bij moet dan moet er een karretje achter.

Dan de verdere afwerking. De deksel van de machinekamer. Ik gebruik weer niet de originele maar een styreenplaat 3 mm met de Bruder "motorkap". Hierin toch maar preventief een schakelbare ventilator gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was mijn cabine nog steeds niet binnen. De conclusie van mij en de maker was dat nu ergens een postmedewerk(st)er met een 3D geprint iets zit waarvan ie waarschijnlijk niet eens weet wat het is. Zonder morren bood Simon mij aan de cabine opnieuw te printen en nu met track & Trace op te sturen op zijn kosten. Hulde. Als het goed is wordt hij deze week opnieuw geprint en opgestuurd.

Maar voor de 24 uurs, de grote test, moet er toch wel een cabine op zitten. Dat smoelt tenminste nog een beetje op de film en foto's.
Dus de Stahl cabine erbij en er een bodem in gemaakt van styreen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hopla. Het valt ook nog erg mee vind ik hoe ver deze uitsteekt door de cilinders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zover zal de nieuwe cabine dus ook uitsteken. Ik heb al een ideetje hoe ik dat nog een beetje kan camoufleren. Denk dat het dus niet noodzakelijk is de nieuwe cabine te versmallen.

Hier nog een paar foto's van het geheel. De hydrauliekslangen zijn nog aan de lange kant. Dit omdat ik voor het spuiten van de arm en de cilinders de leidingen weet af moet knippen. Deze zijn namelijk maar 1 keer te gebruiken cq 1 keer aan te sluiten. Om ze los te maken moet je ze open snijden op de aansluiting en er dus een "kontje" af knippen zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend dus de vuurdoop gehad. Lekker graven in niet al te zwaar zand. Mengsel van potgrond, zand, wat grint en aan de droge kant....
Eerst een paar keer kijken of er niets lekt en of het niet te heet is binnenin maar de ventilator niet nodig gehad. Ik heb de nodige vrachtjes geladen en laat in de avond nog bij de sorteermachine de boel opgeruimd. Heerlijk gewoon. En als ie op het parcours staat valt het geluid ook mee. Nog een tip gehad om de pomp op een siliconen matje te zetten. Ook voor de resonantie. Dat ga ik ook nog proberen.

Het onderstel heeft al wel te lijden gehad onder de omstandigheden. Een paar keer een steentje in de ketting vast gehad. Dat trekt ie dan toch niet meer. Ook hebben de regelaars voor de kettingen geen rem. Ik trek mezelf van de plek en rol zo het gat in......

Hier de lakschade.....

Afbeelding

Afbeelding

Het "voorwiel" is het meest gehavend. Dat was ook voor het spuiten ook al en door de constructie kan het eigenlijk ook niet anders. Het zand wat mee komt schuurt het wiel kaal in de wielophanging. Patina, kan ik ook verder niets aan veranderen of ik moet niet rijden.....Het is wel een gebruiksartikel ;)

Zo, inmiddels een lang verhaal geworden. De kraan ligt weer deels uit elkaar. De cilinders staan al in de grondverf net als wat ander klein spul. Morgen de arm en de de boel in de lak zetten. Ook komen morgen de nieuwe regelaars voor de kettingen. Op de demo in Gorinchem moet ie dan klaar zijn hoop ik.

Ik zit nog wel te denken over de belettering. De mooie stickerset die Fechtner verkoopt vind ik wel erg duur. Die zat er al deels op toen ie nog oranje was. Het is ook eogenlijk geen Liebherr meer maar meer een "Stevens" ha ha. Daar moet ik nog even op broeden. Er is geen kleinkind op komst dus misschien nu iets met een eigen naam..... Tot de volgende
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rob Wish »

Gaaf!! Rolf.



EN aangaande namen.....de naam van je vrouw, of van je schoondochter :-) etc....
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Jannie Digging, Kelly voor graven, Remco Grondwerker......mmmhhh Weet het niet Rob. De Graaf BV Graafwerk :lol:

We gaan weer een beetje verder.

De cilinders zijn dus gespoten en gedroogd en klaar voor montage.

Afbeelding

Afbeelding

Het viel me erg mee. Na demontage was het toch wel een beetje vette boel. Had ze namelijk leeggepompt. Met de beroemd beruchte remmenreiniger helemaal gepoetst. Had eigenlijk wel verwacht dat er ergens nog een plekje zou zijn maar het viel mee. Ik vind ze strak in de lak!

Ook de voorste arm heeft een laklaag gekregen. De verzinkboutjes zijn nog wel zichtbaar maar dichtplamuren was geen optie. Dan hadden de gaten dieper gemoeten en gezien het feit dat het aluminium best wel dun is.... Ook is een latere demontage voor wat dan ook niet meer mogelijk. Hier en daar mogelijk nog wat camoufleren met een sticker of dergelijke.

Afbeelding

Dan de rijregelaars. Deze zijn weer van CTI maar dan met rem. De Thor 15 HF. Deze zijn na inkorten van de diverse kabels weer op dezelfde plek gekomen. Daar zit ook de regelaar van de draaikransmotor. Op kleine ruimte dus 3x2 motorkabels, 3x2 stroom en 3x naar de ontvanger. Daar naast komen hier ook de kabels van de ventielen naar de ontvanger. In plaats van een grotere ontvanger heb ik daarom een andere ontvanger aan de andere kant geplaatst voor kanaal 9 t/m 12. Hier zit de ESC van de pomp, met bec, en de verlichting en de ventilator dan op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We naderen langzaam de finish.......
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
VOLVO FH 16 660
Lid van MBVP
Berichten: 647
Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
Echte naam: Piet Horsman

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door VOLVO FH 16 660 »

Hallo Rolf,

Wedstrijd uitschrijven voor de bedrijfsnaam ! :yesss: :funny:
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol

Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes


Groetjes Pieter
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach

Bericht door Rolf »

Nou, dan moet ik ook nog een prijs uitloven Piet....Bedenk zelf wel iets diepgravends.

We naderen het einde van de revisie. De test was goed dus we gaan afmonteren na het laatste spuitwerk.

Eerst ook maar eens de plotter aangeslingerd.

Afbeelding

Afbeelding

Bij gebrek aan kleinkinderen en mijn eigen naam die niet een relevantie heeft met graven....

Dus....

Afbeelding

Afbeelding

De verlichting doet het ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar je ziet, nog steeds de oude cabine. Hij staat er weer op voor komend weekend. Dan gaat ie weer aan de slag in Gorinchem.
Vandaag wel weer de eerste foto's gezien van de geprinte kabinedelen maar als ie er voor het weekend is dan krijg ik hem natuurlijk niet meer klaar.

Er volgt dus nog een laatste update voor de cabine.

Er is nog wel een ander technisch probleempje. Dat is het scharnierpunt van de voorste arm op de hoofdarm. Dit blijft een beetje torderen lijkt het.
Hier wringt het zo dat de delen ondanks de shims elkaar kunnen raken. Hier moet nog een keer een oplossing voorkomen. Wil eens kijken hoe anderen dit opgelost hebben cq hoe andere kranen in elkaar zitten op dat punt. Denk dat een constructieve oplossing op den duur noodzakelijk is.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie