Weer verder met het plastic.
De bedoeling was om de oplegger deelbaar te maken. Makkelijk voor transport en opbergen thuis. Maar daarmee kon hij ook wat korter worden en een stukje (handmatig) uittrekbaar. Voor elke baan wat wils zeg maar.
Ingeschoven, korte versie dus.
Uitgeschoven, ja ja, de lange dus.
Op zich allemaal leuk. De koper leiding schuift op de werkbank mooi in de alu kokerprofielen. Snug fit noemen de engelsen dat. Tot het er weer uit moet. Muur vast dus.
Zeker toen de dumper erop gestaan had en alle schroeven en boutjes aangedraaid waren.
Lang verhaal kort...... Vijlen, schuren, buigen, meten trekken, vloeken.... vallen, opstaan, schelden en brekken en angoan. Het hielp allemaal niet.
Te veel speling kan niet. Het koper en alu gaan niet samen op deze manier.
Andere keuzes maken dus helaas. Dat is balen. Gelukkig is ie niet zwaar en zal niet de mooiste worden dus..... Maar even mee doorgaan en er een geheel van maken.
Dan het volgende "let nou op" moment. Mooi stukkie alu liggen.... Maar is dus te dik en de "staande kant" te hoog. Als je de wielen monteert loopt het aan. Dat had ik dus pas in de gaten toen ik beide kanten volledig had geboord en gemonteerd..... Ja soms zit het mee....
Vanmiddag weer even ander alu gekocht (ook duurder geworden) en weer verder. Nu maar even een meter maken zeg maar. De ruggegraat van 1x1 cm koker.
Niet alle boutjes zitten erin maar van onderen met m3 (uit de tamiya voorraad) boutjes in de ruggegraat waar ik draad in getapt heb.
Hier een kier waar eerst de deling was. 2 verschillende zaagsnedes. Sluit nu wat minder mooi aan maar komt in orde.
Links het nieuwe alu en ook maar 1 mm dik.
Veel M3 getapt.
En dan maar weer eens een beetje passen. Hij lijkt zo vreselijk lang maar is net zo lang als een Carson Goldhofer zo'n beetje. Het voorplecht moet nog een stukje verlengd worden om mooier op de vrachtwagen aan te sluiten.
Dit lijkt misschien wat minder gestrekt met 4 assen? Ik twijfel nog. Ik ga eerst voorste deel verlengen nu. Dan mogelijk nog een 10 cm uit de trailer halen.
Of eerst eens proberen hoe het rijd..... we zullen zien.
Enne, leer van mijn fouten;)