Volvo FH16.....

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Vroeg klaar vanavond dus maar meteen even updaten, heb ik dat ook weer gehad. Lijm is aan het drogen dus ...

Afbeelding

HHMMM rode flitser? Niet goed opgelet ventje. Oranje en rode 3mm leds zitten in 1 doosje in 2 verschillende zakjes......
Ook daarom testen tussentijds...Beter meteen vanuit het doosje maar bij deze leds heb ik nog nooit een uitvaller gehad......

Afbeelding

Afbeelding

OK, oranje dus wel....

Afbeelding

Nu knipperen ze oranje maar zijn helder. Dus maar een beetje Tamiya X26 opsmeren voor de uiterlijke glans.

Afbeelding

Best druk op zo'n Volvo dak. De antennes en hoorns erop geplakt. Heb over de hoorns getwijfeld maar dan heb je van die platte vlakken in het dak. Dan had ik die moeten plamuren vanaf het begin. Ik ben wel blij dat ik de originele lampen niet gemonteerd heb. Ook hier nog van de week getwijfeld over een set platte lampen zoals op de MAN. Maar nee, this is it! We zien wel weer bij een volgende herbouw ;-)

Morgen weer verder.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Voor ik er dan mee kan rijden nog wat dingetjes...

Afbeelding

Verlichting voorbumper en draden. Wat bij mekaar bakken en ik moet meer kleuren hebben....

Afbeelding

Dan komt deze bundel van pas. Ooit eens gekregen van een koper van een van mijn modellen, een tevreden klant dus ;)
Hier zitten ook wit met diverse kleuren in.

Afbeelding

Grill erin en een kenteken erop. Ik had de kentekenhouder van de voorkant vermoedelijk met opruimen van lege rekjes weggegooid. Dan die van achter maar aangepast.

Afbeelding

Op de truck gemonteerd....Nog wat kwijt. De naaf afdekplaat van de voorvelg zit met 10 boutjes vast. Had er 2 vast ingedraaid bij montage maar nu kan ik de rest niet meer vinden...... Tja.

Afbeelding

Dan achter alles aansluiten en instellen op de laptop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De beroemde 98% is af. Nog wat finetunen aan licht en geluid mogelijk. Dan de laadvloer nog nieuw maken of bestaande hout lijmen. De bak laat ik vooralsnog ongespoten. En boutjes voor de velgen voor bestellen.

In de volgende film op YouTube zal die wel veel voorbij komen....vrees ik voor jullie.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Weer een paar details. 99% nu? Ik heb de Beier en verlichting nog eens ter hand genomen en wat gefinetuned. Vooral met het stand- en dagrijlicht gerommeld en denk dat dit het nu moet zijn vooralsnog.

Afbeelding

Het hout voor de bak was in een soort rood gebeitst. Dat moet eraf.

Afbeelding

In ieder geval zover dat ik er met eiken beits wat van kan maken.

Afbeelding

Dit lijkt er al meer op al lijkt op de foto nog iets rood er door te glimmen.....

Afbeelding

Met het naderende einde van dit project ook maar eens de bakjes opgeruimd..... Vind ik toch het nummerbordhoudertje van de voorzijde alsnog terug. Niet goed opgelet. Deze komt er dus nog een keer op.

Afbeelding

De Achterhoekse vlag mag natuurlijk niet ontbreken!

Afbeelding

Evenals het logo van Achterhoekse Grond BV.

Afbeelding

Omdat ik de bak van buiten toch een beetje te leeg vond heb ik nog wat bijelkaar gerommeld uit verschillende plaatjes wat gemaakt....een boerenskyline!

Afbeelding

Afbeelding

Dan het transport. Ik wilde eigenlijk een houten kist op maat maken. De Volvo is best groot en zwaar. Maar met een beetje google werk en rekenwerk kwam ik over de
€ 100,00 voor wat hout en hang en sluit werk. Wat is dat hout duur geworden. Populieren multiplex bij de Karwei is letterlijk meer dan 100% duurder dan 2 jaar geleden.

Ik heb echter ook nog deze kist staan. Gekocht in een min of meer opwelling nadat ik deze met name in Engelse YouTube films had zien staan.
Best wel weer groot eigenlijk maar ik heb hem wel en kost 25% van een houten kist...... Dus we doen het ermee!

Afbeelding

Afbeelding

En zo heel veel groter dan de vrachtwagen is ie ook niet..... Er kan dan meteen wat lading mee.

Afbeelding

Het moet wel vast staan dus even de 3D printer aangezwengeld!

Afbeelding

En die gaat nergens heen.

Afbeelding

En als je dan toch aan het stickeren bent en zwart alleen per 10 meter verkocht kon worden.....

Ik zit nu wel op de 99% denk ik.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Michael »

Prachtige kleurstelling, prachtige truck!
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Dank je wel
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Volvo FH16.....

Bericht door avaben »

wee een fraai model geworden Rolf
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Dank je wel Arie, ben er zelf ook blij mee.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie