Zo, de Volvo moet maar even een kickstart krijgen. Bovendien kan ik hier zo mee verder omdat ik het meeste in huis heb. De SK staat in de verkoop en moet restbudget opbrengen voor andere projecten.
Dus we gaan door. Zelf aan het tekenen geweest in Tinkercad en geprint.... Hier moet dadelijk de lipo inkomen.
Voorzien van 2 mm gaatjes en daar gaan dan de magneetjes in.
Aan het chassis in bestaande gaten, lekker makkelijk.
Met bakkie goedgekeurd we gaan ermee door.
Dekseltje gefabriekt en er nog 2 magneetjes bijgeplaatst. De scharnieren die ik in huis heb gaan niet werken. Bovendien vind ik het ook wel fijn met mijn dikke handen dat die klep niet in de weg zit bij de accuwissel. Aan de andere kant komt dan hetzelfde onderdeel. Tussen het chassis komt dan een middendeel. Dat ligt echter nu nog op de printer. Het handvat is van Carson steunpootjes. Zo komt elk bakje weer van pas.
Eerder lag al een ander onderdeel op de printer. Ik ga namelijk toch de techniek voornamelijk in de cabine zetten en niet in het chassis. De laadbak ga ik ook niet afneembaar maken. Ik zie het wisselen naar houtbak eigenlijk niet zo voor me. Ik maak een houttrailer voor de trekkers.....Waarom dan nog op de Volvo? dus wat ruimte bruikbaar maken.
Zo ziet de originele cabinebodem eruit. Daar moest toch al wat mee gebeuren.
Dus wat printen. Mooi op de originele steunpunten, plug and play.
Hier kunnen we dan van alles tegenaan plekken. Eronder is ook nog ruimte.
Past lekker, zo van Thingiverse. Hoef niets uit te vinden wat er al is.
Dit is toch wel een pluspunt van een eigen 3D printer hoor. Alles aan de Volvo FH16 en de Volvo Dumper dat ik zelf geprint heb heb ik voor nog geen
€ 30,00 materiaal gemaakt. Ik heb ook nu alles weer in PETG geprint. Dit moet en zal toch duurzamer zijn dan eenvoudig PLA. Ik vind het vooral ook goed te bewerken. Even een 2 mm gaatje boren in een 3 mm dik deel is bij PLA een dingetje. Het smelt erg snel. PETG is daarentegen veel beter te bewerken. Ook met schuren en vijlen.
Spuiten moet ik nog gaan zien hoe dat gaat.