Mercedes Benz SK

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Even weer een cabine update inclusief de blunder.....

Afbeelding

Een front zonneklep en de ruit erin.

Afbeelding

Van binnen een plafond erin gemaakt. Toch weer wat anders dan eerst bedoeld en daarom de plafondverlichting op de plek gelaten en 2 gaatjes in het plafond gemaakt.

Afbeelding

Kleine gimmick aan de bestuurderskant. Half open raam ivm de sigarettenrook...... Toen rookte iedereen nog!

Afbeelding

Ruitenwissers etc.... Beetje contrast aan gegeven. Vind het zelf wel gelukt.

Afbeelding

En dan de onvermijdelijke blunder of fout, eigenlijk beide. Bij het maken en bedenken van de uitlaat had ik de cabinesteun er niet op zitten..... Tja
Deze zit dus precies in lijn met de cabine steun. Zie de 2 gaatjes....

Afbeelding

Dan is het keuzes maken. Uitlaat weg....cabinesteun weg.... of oplossing zoeken. Ik wilde geen van beide missen eigenlijk omdat ze beide deel uit maken van de sfeer die ik wilde creëren met deze truck. Dus dan een zogenaamde work around.....
2 nieuwe gaatjes en de oude camoufleren. plamuren was geen optie meer want weer opnieuw spuiten was voor mij een no go.

Afbeelding

En dan de spatborden erop lijmen. Deze heb ik met 2K epoxy gedaan. Bevestiging van die spatborden is toch wel een dingetje. Je kunt er bijna geen klem op zetten en fixeren met plakband heb je 5 handen voor nodig.

Zo, dat is voorlopig het laatste van de cabine aan update. De volgende komt pas als ie helemaal af is.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door theDutchguy »

Zo Rolf,

Ondanks alle blunders ziet de cabine er netjes uit hoor.
Denk dat je vast nog wel en goed idee krijg om de gaatjes te verbergen.
Die nieuwe ramen zien er ook netjes uit zo.
Ben benieuw hoe het in zijn geheel wordt.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Moet lukken denk ik wel Arvid..... de eindsprint!

Rondom de cabine toch nog even een teasertje.....

Afbeelding

De kleinkinderen zijn een beetje van de trucks verdwenen helaas. Mede door de snelle wissels hier en ook beetje omdat ze er nog maar weinig interesse in tonen. Maar niet uit het hart hoor en ook mee in deze cabine dus.

Afbeelding

Zijn oormerkje

En dan de chauffeur. Jannie (mijn vrouw) freubelt ook lekker en had voor de MAN ook een soort mini me gemaakt. Deze zit dan ook in de cabine. Ik heb haar gevraagd ook voor de SK een poppetje te maken. Er was een eerste poging en ook nog een tweede enzovoort maar het lukte niet echt. Vooral het juiste formaat aanhouden is een dingetje een beetje. Kop te dik, benen te krom etc etc. Dan na het bakken (net iets te kort schijnbaar) een arm eraf etc etc. Dan nog uitmeten terwijl het dashboard in de cabine zit en de stoel in het losse interieur. De positie van de armen in bij klei behoorlijk vast. Een poging om gaatjes te boren en stiftjes te plaatsen ging ook al mis.

Na gezamenlijk crisis overleg een besloten een Bruder menneke als basis te nemen en alleen een ander hoofd erop. Ze had nog een koppie liggen van een eerdere poging (net als ik, bewaard ook veel) en zie daar, wie zit er te drogen op het schap....

Afbeelding

Tot later...
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Het is dan eindelijk zover.....Zo goed als af. Er moet nog een luchtfilter aan komen maar daarvoor moet de 3D printer in de lucht komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opa met de kleinkinderen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, das een rondje rond de truck. Er is nog een onderdeel dat in mijn hoofd zit maar op uitwerking wacht. Dat is cosmetisch zeg maar. Ook cosmetisch zijn stickers. 1 prominente zit erop. Die vind ik zelf heel mooi en passend.
Ik vind op zich de originele ook wel mooi maar die heeft iedereen. Ik wilde ze eigenlijk zelf maken. Een striping op taille hoogte zeg maar in rood en zwart. Ik twijfel nu echter of ik dat wel zal doen.

De tank was ook nog een twijfelgeval voor mij. Ik ben nu al meer tevreden. Eerst maar eens mee rond rijden, trailer erachter en hem eens op You Tube voorbij zien komen.

Laten we zeggen de basis staat.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Michael »

Ziet er keurig uit
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door avaben »

Is weer een mooi model geworden zo :play_car:
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door theDutchguy »

Zo Rolf,

Die is netjes geworden zo. Veel veilige kilometers :drive:
En de bestuurder is ook erg netjes.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Dank heren. Nog een paar dingetjes maar ben er wel blij mee. Twijfel nog wel over wel of niet een striping.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Nog een paar details aangepakt. De SK is toch opgenomen in het wagenpark van SBV. Het was economisch verantwoord om dat te doen gezien de totale revisie van chassis, motor en cabine....Zo goed als nieuw eigenlijk.

Afbeelding

Moest wel subtiel zichtbaar worden.

Afbeelding

Afbeelding

Zit nog een beetje te twijfelen over een striping rond de taille van de cabine. Zoals het origineel maar dan toch iets anders.

Verder nog even een band omgedraaid want de kant met Tamiya stond naar buiten. Dan beter niets op de band hebben staan dan Tamiya.
Dacht laat ik meteen even een setje spatlapjes maken. Geen opsmuk maar functioneel.

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om een luchtfilter te gaan bedenken...
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Tja hoe meer ik weer bezig ben met de afwerking en de dingetjes hoe te rustig ik hem misschien wel vind..... Maar we gaan rijden!
Van de week het slechte nieuws gehad over de annulering van de beurs in Dortmund. Ik zou daar 3 dagen rijden...snif Een soort mini modelbouwvakantie eigenlijk met hele gezellige en fijne mensen..... Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en als troost mij voor de zondag in Kerk Avezaath opgegeven met ook fijne en gezellige mensen daar!

Dan ook maar even de boel op orde brengen zover.....

Deze oude Mercedes dus. Accu erin en even de trailers proberen. Had ik alles op orde? mmhhh de motor maakt wel veel lawaai,,,gearbox?
Toch maar even de boel uitelkaar gehaald. Niet erg veel vet erin... foutje? Doe ik toch standaard de boel los halen als ik het gekocht heb?

Ja Opa, beter opletten dus....

Vet erin en een stuk beter. Niet zo stil als een servonaut maar doet zijn best.

Afbeelding

Afbeelding

Beginnen met de Goldhofer. Pootjes.... check. Oprijplaten...check. Verlichting.....check. Rijden door de hobby kamer....oei.
Het slangenrek is een toevoeging van na de eerste mock up met de trailers..... Iets te dicht bij.

Afbeelding

Die boutjes links van de zwarte inbussen daar stond ie eerst. Nu dus een centimeter verder naar de cabine. Staat ook beter vind ik zelf.
Die boutjes storen mij nog niet. Ik heb geen traanplaat meer op voorraad dus moet even zo.

Afbeelding

De kieper ook even getest en het rijden gaat prima zo.

Nu zondag beetje op de film vastleggen en dan kan ik meteen een beetje kijken wat er nog komen moet.
Zit een beetje te denken aan striping met dit idee.

Afbeelding

Afbeelding

Niet die bumper zo maar de taille zeg maar.

We gaan het zien.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie