Mercedes Benz SK

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door theDutchguy »

Hallo Rolf,

Ziet er goed uit zo hoor met de trailers er achter.
Die striping zou inderdaad wel goed passen bij jou Mercedes.
Maar we wachten wel af wat je er van gaat maken.
Je zal vast wel met een goed idee komen.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Ik heb met de SK al een demo gereden.

Foto's gezien en film en ik vind de mijne toch nog net iets te kaal. Ik wilde dus een striping maken. Nu kan dat met mijn plotter best vlot en ideeën waren er ook wel. Toen kwam mijn wederhelft Jannie op het idee om voor de striping de kleur van de MAN te gebruiken. Zo zou je een verband krijgen met ook SBV als achtergrond. Het turquoise is de bedrijfskleur zeg maar......

Tja, maar om de cabine weer te gaan bewerken en een striping te spuiten was me te veel. Het risico is dat alles dan weer over moet als er iets mis gaat. Er zit ook al blanke lak op.....

Toe had ik het idee om een wit stuk vinyl folie te spuiten in de turquoise kleur van de MAN. Matte folie is al iets "ruw" van zichzelf. Schoonmaken en spuiten....we zien wel waar het schip strand. Een aantal dunne laagjes tot dekking en na 2 dagen blanke lak. 1 dunne laag. Dat weer een week laten drogen.

Tja in de plotter? Dat ging niet goed. De kop met mes drukt op de folie en dat zie je in de verf helaas. Dan maar het ouderwetse handwerk. Dat is mijn trillende dikke vingers wel toevertrouwd. Geen motiefjes dan maar, gewoon recht toe recht aan....

Afbeelding

En wat ben ik tevreden zeg!! Ik vind het zelf erg geslaagd. Subtiel en het rode lijntje maakt het verband met de MAN af.

Afbeelding

Afbeelding

Van die trimline heb ik ooit een paar doosjes gekocht in een paar basis kleuren. Is me al een paar keer van pas gekomen.

Afbeelding

Naar mijn mening net wat ie nodig had!

Het luchtfilter is nog in de maak...
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Vandaag dus maar een proefrit met trailer gemaakt en een paar proefkiepjes. Zie ook mijn topic van de kieptrailer. Niet helemaal feilloos allemaal maar ik probeer de moed erin te houden. De SK mist nog steeds zijn luchtfilter maar dat komt. De plaatjes en het kiepen op zich is erg goed dus dat geeft de burger moed. Ik vind de SK mechanisch nog wat luid maar kan de oorzaak niet helemaal plaatsen. Het is geen servonaut motor inderdaad maar heb de boel al 2 keer eruit gehad en opnieuw in elkaar gezet. Zal wel zo moeten en loopt vanzelf in.

Even wat plaatjes....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam komen we er. Eind april, open dag in Hengelo, is de nieuwe deadline.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door theDutchguy »

Zo Rolf,

Dat is zo erg mooie combi geworden.
succes met de laatste puntjes op de i zetten.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz SK

Bericht door Rolf »

Dank je wel! Zal wel lukken denk ik ;)

Het luchtfilter is klaar..... Beetje foto's bekeken en inspiratie van mij bekende SK's en eigenlijk was hij in 5 minuten getekend en 3 uur geprint.

Afbeelding

Het beugeltje was er al (van de luchtketels) evenals het schroefdraad in het chassis dus zat ie er ook zo aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verbinding met de luchthapperintake-inlatersnorkel moet nog gemaakt worden. Had een idee opgedaan maar werkt niet met mijn vingers. Heb nu een ander idee maar uitvoering moet nog volgen. Denk na de open dag. Heb zin nu eerst nog wat andere dingen in orde te maken.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie